Μία επαναστατική εφεύρεση από την αμερικανική εταιρεία Aircela ανατρέπει τα δεδομένα στην παγκόσμια βιομηχανία καυσίμων, ανοίγοντας νέους δρόμους για την αυτοκινητοβιομηχανία και την εξάλειψη της εξάρτησης από τα παραδοσιακά καύσιμα.
Η εταιρεία από τη Νέα Υόρκη παρουσίασε μια καινοτόμο συσκευή, η οποία μπορεί να παράγει 4 λίτρα βενζίνης καθημερινά, χρησιμοποιώντας απλώς τον αέρα.
Η ανάπτυξη αυτή έρχεται σε μια εποχή που
οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως σημειώνουν αλματώδη αύξηση και ο μετασχηματισμός της αυτοκίνησης σε ηλεκτρική είναι πιο επίκαιρος από ποτέ.Παρά την ώθηση προς τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας, η παραδοσιακή βενζίνη και το πετρέλαιο συνεχίζουν να κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά, εξασφαλίζοντας τη λειτουργία πάνω από το 90% των οχημάτων.
Η νέα εφεύρεση, ωστόσο, υπόσχεται να αλλάξει τα πάντα.
Το βασικό στοιχείο της ανακάλυψης έγκειται στην παραγωγή καυσίμου από τον αέρα, μέσω μιας συσκευής που έχει ήδη περάσει επιτυχημένα στάδια δοκιμών.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η συσκευή μπορεί να παράγει έως και 4 λίτρα βενζίνης καθημερινά χωρίς να χρησιμοποιεί πετρέλαιο και χωρίς την εκπομπή επιβλαβών ρύπων.
Η τεχνολογία αυτή δεν είναι απλώς θεωρητική—η αποτελεσματικότητά της έχει ήδη αποδειχθεί στην πράξη.
Η συσκευή, μεγέθους αντίστοιχου με έναν συνηθισμένο ψυγείο, μετατρέπει τον αέρα σε καύσιμο με χημικά χαρακτηριστικά που είναι πλήρως ταυτόσιμα με τη βενζίνη που πωλείται σε σταθμούς ανεφοδιασμού.
Η διαδικασία αυτή είναι πλήρως φιλική προς το περιβάλλον: ο αέρας περνά μέσα από ειδικό φίλτρο που περιέχει υδροξείδιο του καλίου, το οποίο «συλλαμβάνει» το διοξείδιο του άνθρακα.
Παράλληλα, η συσκευή παράγει υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης, χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια.
Στη συνέχεια, το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο εισάγονται σε έναν αντιδραστήρα, όπου, με τη βοήθεια καταλύτη, μετατρέπονται πρώτα σε μεθανόλη και μετά σε πλήρως λειτουργική βενζίνη.
Το παραγόμενο καύσιμο είναι απολύτως συμβατό με οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στα οχήματα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι η καθολικότητά της: επιτρέπει στους κατόχους οχημάτων να παράγουν το δικό τους καύσιμο οπουδήποτε, κάτι που είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, όπου η πρόσβαση σε σταθμούς ανεφοδιασμού είναι περιορισμένη.
Η ανάπτυξη βασίζεται στις έρευνες ενός διάσημου φυσικού, ο οποίος θεωρείται ένας από τους πρώτους που μελέτησε την δυνατότητα σύλληψης διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα.
Επιπλέον, η χρήση αυτής της συσκευής δεν απαιτεί τροποποιήσεις στην υπάρχουσα υποδομή διανομής καυσίμων ή στις κατασκευές των οχημάτων.
Στα τεστ που πραγματοποιήθηκαν στο Λος Άντζελες, η συσκευή έδειξε ότι μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μετάβαση σε καύσιμο ουδέτερο ως προς το άνθρακα, χωρίς να αλλάξει τις συνήθειες των οδηγών.
Προσιτή τιμή συσκευής
Αν και η τιμή της συσκευής δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 14 έως 18,5 χιλιάδες ευρώ, ενώ η μαζική εφαρμογή της τεχνολογίας αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο φθινόπωρο.
Αυτή η εφεύρεση ανοίγει νέες προοπτικές για τη βιομηχανία των αυτοκινήτων, προσφέροντας μια λύση που συνδυάζει οικολογικό χαρακτήρα, ευχρηστία και προσβασιμότητα.
Αν η τεχνολογία αποδειχτεί επιτυχημένη, μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό βήμα προς την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των μεταφορών.
www.bankingnews.gr
Από το romioitispolis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου