ΤΟ ΑΙΜΑΤΩΜΑ
Όταν ο Πάπας βρίσκεται νεκρός, τον ρωτούν 3 φορές αν είναι νεκρός και τον χτυπούν στο κεφάλι με ένα σφυρί πριν δηλωθεί ότι «χηρεύει η θέση».Μήπως το παράκαναν με το σφυρί και τον μπλάβιασαν; ( από το φιλμ “Το Κονκλάβιο” που γυρίστηκε με απόλυτη πειστικότητα περί των διεργασιών μετά το θάνατο ενός πάπα)….
H ταινία Κονκλάβιο-Conclave..Η λέξη conclave προέρχεται από το λατινικό που σημαίνει “ένα μέρος που μπορεί να κλειδωθεί.clavis=κλειδί.
Μετά το θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου στις 21 Απριλίου 2025, πολλές πηγές ανέφεραν αυτήν την
ταινία για την ακρίβεια της στην λεπτομέρεια της πορείας του κονκλάβιου.Όταν ο Πάπας βρίσκεται νεκρός, τον ρωτούν τρεις φορές αν είναι νεκρός και το κεφάλι του χτυπιέται με ένα ασημένιο σφυρί πριν δηλωθεί η «κενή θέση». Το παπικό δαχτυλίδι (που ονομάζεται Δαχτυλίδι του Αλιέως) αφαιρείται και καταστρέφεται, για να αποφευχθεί η χρήση του για τη σφυρηλάτηση της παπικής σφραγίδας σε έγγραφα. Γίνεται επίσημη ανακοίνωση για το κενό του θρόνου της Αγίας Έδρας (το διοικητικό όργανο της Καθολικής Εκκλησίας), σηματοδοτώντας την έναρξη ενός εννεαήμερου πένθους.
Το παπικό διαμέρισμα είναι κλειστό με βυσσινί κορδέλα και σφραγισμένο με παπικό βουλοκέρι σφραγίδα. Το Κολλέγιο των Καρδιναλίων κλείνεται στα διαμερίσματα (Domus Sanctae Marthae, ή House of Saint Martha) για φαγητό και ύπνο μεταξύ της ψηφοφορίας. Τέλος, τα παράθυρα και οι πόρτες της Καπέλα Σιξτίνα, όπου γίνονται εκλογές και ψηφοφορία, είναι σκοτεινά, κλειδωμένα και βιδωμένα για να διατηρηθεί η μυστικότητα του κονκλάβιου.
Επίσης εισάγονται νέα μέτρα ασφαλείας, όπως η έρευνα στην Καπέλα Σιξτίνα για ηλεκτρονικές συσκευές ακρόασης. Ταυτότητες εκδόθηκαν σε όλους τους υπαλλήλους του κονκλάβιου, αφού ένας δημοσιογράφος ανακαλύφθηκε μεταμφιεσμένος σε υπηρέτη κατά τη διάρκεια του συνεδρίου που εξέλεξε τον Πάπα Βενέδικτο XVI το 2005. Όλοι οι καρδινάλιοι έπρεπε να παραδώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.
Η σχεδιάστρια κοστουμιών Lisy Christl δεν πείστηκε από τις κόκκινες ρόμπες που φορούσαν αυτή τη στιγμή οι καρδινάλιοι, θεωρώντας τις πολύ θαμπές. Επέλεξε ένα κόκκινο που χρησιμοποιήθηκε στα ρούχα του 17ου αιώνα, το οποίο ήταν πολύ πιο ζωντανό.
Όταν ο Λόρενς κοιτάζει στο συρτάρι του Πάπα, βρίσκει ένα σωρό λαστιχάκια. Αυτή είναι μια άλλη ένδειξη ότι ο Πάπας ήταν ο Πάπας Φραγκίσκος, καθώς αναφέρεται ότι κατά την άνοδό του στο θρόνο, τηλεφώνησε προσωπικά στον εφημεριδοπώλη του στο Μπουένος Άιρες για να τον ενημερώσει ότι δεν θα συνέχιζε το έθιμο να επιστρέφει τα λάστιχα από την καθημερινή του εφημερίδα στο τέλος κάθε μήνα.
Το 533, ο Ιωάννης Β’ έγινε ο πρώτος πάπας που υιοθέτησε παπικό όνομα. Θεώρησε το όνομα γέννησής του, Ερμής, ακατάλληλο, καθώς ήταν και αυτό ενός Ρωμαίου θεού. Ο τελευταίος πάπας που διατήρησε το παπικό του όνομα ήταν ο Μάρκελλος Β’, το 1555.
Στο μυθιστόρημα, ο καρδινάλιος Μπενίτεθ είναι Φιλιππινέζος και προέρχεται από την Αρχιεπισκοπή της Βαγδάτης, όχι την Καμπούλ.
Ο συνθέτης Volker Bertelmann δεν ήθελε παραδοσιακή μουσική για την ταινία, θεωρώντας την πολύ προφανή. Επέλεξε λοιπόν ένα λιγότερο γνωστό όργανο: ένα Cristal Baschet, ένα κρυσταλλόφωνο.
Οι σκηνές μ εσωτερικούς χώρους των ανακτόρων του Βατικανού γυρίστηκαν στο Βασιλικό Παλάτι της Καζέρτας, 35 χλμ. βόρεια της Νάπολης, την κύρια κατοικία των ηγεμόνων του Βασιλείου
της Νάπολης. Αυτό το ίδιο μέρος χρησίμευσε ως σκηνικό για τα ανάκτορα του Βατικανού στο Il Pap’occhio (1980), με πρωταγωνίστρια την Isabella Rossellini.
Όταν ο Λόρενς και ο Μπελίνι συζητούν για το μέγεθος των βαλιτσών στο σταντ, δίνουν μια ιδέα για το τι συμβαίνει μετά την εκλογή ενός νέου ποντίφικα. Πριν ο νέος πάπας χαιρετήσει τους πιστούς, λαϊκοί βοηθοί, που ονομάζονται «παπικοί κύριοι», τον βοηθούν να φορέσει το ιμάτιό του.
Σημειώστε ότι δεν υπάρχουν εικόνες από το πλήθος που συνωστίζεται συνήθως στο Βατικανό. Οικονομικά, θα ήταν δαπανηρό, αλλά ο Έντουαρντ Μπέργκερ δεν το ήθελε. Ήθελε το κοινό του να επικεντρωθεί στις εσωτερικές μηχανορραφίες του Καρδινάλιου Λόρενς, χωρίς εξωτερικούς περισπασμούς.
Ο Tedesco παραθέτει το ποίημα του WB Yeats «The Second Coming», σχετικά με τη γέννηση του Αντίχριστου: «Τα πράγματα καταρρέουν, το κέντρο δεν μπορεί να κρατήσει».
Η λέξη conclave προέρχεται από το λατινικό που σημαίνει “ένα μέρος που μπορεί να κλειδωθεί
ή να έρθει (μαζί) και clavis (κλειδί). “
Ο Καρδινάλιος Thomas Lawrence είναι ο κοσμήτορας του Κολλεγίου των Καρδιναλίων. Κατέχει ακόμη τον βαθμό του καρδιναλίου επισκόπου. Εκτός από την επίβλεψη των καθημερινών συνεδριάσεων των καρδιναλίων, είναι υπεύθυνος για τη σύγκληση του κονκλάβιου για την εκλογή νέου Πάπα σε περίπτωση θανάτου ή παραίτησης και υπηρετεί ως προσωρινός πρόεδρος της Εκκλησίας σε περίπτωση κενής θέσης στον θρόνο της Αγίας Έδρας.
Ο κοσμήτορας επικουρείται από αντιπρύτανη, επίσης καρδινάλιο-επίσκοπο. Κατά τη σειρά προτεραιότητας της Καθολικής Εκκλησίας, ο κοσμήτορας και ο αντιπρύτανης, ως οι ανώτεροι καρδινάλιοι, είναι δεύτεροι και τρίτοι αντίστοιχα μετά τον Πάπα. Δεν έχουν πραγματική εξουσία σε άλλους καρδινάλιους, εκτός από τις περιπτώσεις που ο κοσμήτορας ασκεί τα καθήκοντά του κατά τη διάρκεια μιας παπικής θητείας.
Πριν από το 1965, ο καρδινάλιος επίσκοπος που υπηρέτησε το μεγαλύτερο διάστημα ως επίσκοπος μιας προαστιακής επισκοπής (επισκοπές που βρίσκονται στη Ρώμη) ήταν ο κοσμήτορας. Το 1965, ο Πάπας Παύλος VI εξουσιοδότησε τους καρδινάλιους-επισκόπους να εκλέγουν τον πάπα μεταξύ τους. Πριν από το 2019, ο κοσμήτορας διορίστηκε ισόβια. Το 2019, ο Πάπας Φραγκίσκος διέταξε ότι ένας κοσμήτορας θα υπηρετούσε για πέντε χρόνια και θα μπορούσε να υπηρετήσει μόνο δύο θητείες.
Πριν από την εμφάνιση των μηχανών και των ειδικών εφέ καπνού που εμφανίζονται στην ταινία, οι ψήφοι από μια ανεπιτυχή εκλογή παραδοσιακά καίγονταν με άχυρο για να δώσουν στον καπνό μια σκοτεινή απόχρωση. Λευκός καπνός που αναδύεται από την καμινάδα του Βατικανού σηματοδοτεί την εκλογή άλλου Πάπα.
Η ΤΑΡΙΧΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ….και η αφθαρσία των αγίωνν λειψάνων..μια ακόμη αντίφαση ποντιφιακού τύπου.Του διοχετεύουν ουσίες να φαίνεται ως και γαλήνιος …..
H σωρός του ποντίφηκα Φραγκίσκου προετοιμάστηκε για δημόσια προβολή με προσωρινή ταρίχευση, μανικιούρ και μακιγιάζ για «να επιβραδύνει τις φυσικές διαδικασίες αποσύνθεσης».
Ο Andrea Fantozzi, ιδρυτής του Ιταλικού Εθνικού Ινστιτούτου Θανατοπραξίας (INIT), είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο πώς το σώμα του Πάπα υποβλήθηκε σε μια προσωρινή διαδικασία ταρίχευσης που αποτελείται από «την έγχυση συντηρητικών υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα, ακολουθούμενη από αισθητικές θεραπείες προσώπου και χεριών». «Ο στόχος είναι να επιβραδυνθούν οι φυσικές διαδικασίες αποσύνθεσης», εξηγεί αυτός ο ειδικός.
Μια διαδικασία που διατηρεί το σώμα για περίπου δέκα ημέρες
Η διαδικασία, η οποία πρέπει να γίνει εντός 36 ωρών από τον θάνατο, διαρκεί αρκετές ώρες και η επίδρασή της –μια πιο γαλήνια και φυσική εμφάνιση του νεκρού– διαρκεί έως και 10 ημέρες, τονίζει ο Andrea Fantozzi.
Από το triklopodia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου