Πόσο πιθανό είναι να πεθάνει ένας επιβάτης σε ώρα πτήσης, μέσα σε ένα γεμάτο αεροσκάφος; Όπως δείχνουν τα στατιστικά, αρκετά σπάνιο σε σχέση με τις πτήσεις που γίνονται καθημερινά. Ωστόσο, δεν παύει να υπάρχει ένα πρωτόκολλο που τηρείται αυστηρά από το προσωπικό της καμπίνας σε περίπτωση που κάτι τέτοιο συμβεί.
Ο Τζέι Ρόμπερτ, υπεύθυνος καμπίνας για μια μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία και πρώην μέλος του πληρώματος της Emirates, αποκάλυψε μιλώντας στο BBC ότι έχει εκπαιδευτεί να αντιμετωπίζει
τυχόν θανάτους επιβατών, αλλά έχει αντιμετωπίσει μόνο έναν ο ίδιος στην 10ετή του καριέρα. Σε αυτήν, όπως και σε παρόμοιες περιπτώσεις, το πλήρωμα συνεργάζεται για την ομαλή εξέλιξη της πτήσης.Η ταχύτητα είναι το κλειδί
Όπως αποκαλύπτει ο Ρόμπερτ, τα μέλη του πληρώματος καμπίνας σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να σκεφτούν γρήγορα. Και ενώ έχουν να διαχειριστούν την κατάσταση ενός νεκρού στο αεροσκάφος πρέπει παράλληλα να εξυπηρετούν άλλα αιτήματα και να σερβίρουν ακόμη και 300 άτομα. Ξεκινούν ουσιαστικά από μια τυπική μέρα, μπορεί να συνεχίσουν προσπαθώντας να κάνουν διάσωση και ίσως καταλήξουν έχοντας μια έκτακτη ανάγκη.
Πρόσφατα ένα παρόμοιο περιστατικό σε πτήση έγινε γνωστό όταν γυναίκα επιβάτης πέθανε εν ώρα πτήσης και παρέμεινε εκεί σκεπασμένη με κουβέρτες μέχρι να προσγειωθεί το αεροσκάφος. Το BBC News μίλησε με το πλήρωμα καμπίνας και άλλους ειδικούς στον τομέα της αεροπορίας για το πώς αντιμετωπίζονται συνήθως οι θάνατοι στον αέρα, ποιοι είναι οι κανόνες σχετικά με την αποθήκευση των πτωμάτων στα αεροπλάνα και πώς είναι να δουλεύεις σε μια πτήση όταν κάποιος έχει πεθάνει.
Τι κάνει το πλήρωμα καμπίνας αν αντιληφθεί θάνατο επιβάτη
Το πλήρωμα δεν μπορεί να πιστοποιήσει έναν θάνατο, καθώς αυτό πρέπει να γίνει από ιατρικό προσωπικό. Μερικές φορές, αυτό μπορεί να συμβεί στο αεροπλάνο, εάν υπάρχει κάποιος γιατρός σε αυτό, αλλά πιο συχνά, γίνεται κατά την προσγείωση. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν τις οδηγίες της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν εάν ένας επιβάτης θεωρηθεί νεκρός, αν και οι πολιτικές διαφέρουν ελαφρώς από αεροπορική σε αεροπορική.
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το πλήρωμα θαλάμου επιβατών παρέχει, πάντως, τις πρώτες βοήθειες και ζητάει βοήθεια από επιβάτες που είναι επαγγελματίες υγείας, ενώ ο πιλότος χρησιμοποιεί ένα σύστημα τηλεπικοινωνιών για να λάβει οδηγίες από γιατρούς έκτακτης ανάγκης που βρίσκονται στο έδαφος σύμφωνα με τον Marco Chan, πρώην πιλότο και λέκτορα στο Buckinghamshire New University. Εάν χρειαστεί ο καπετάνιος θα εκτρέψει την πτήση προς άλλο αεροδρόμιο το συντομότερο δυνατό.
Εάν ένας επιβάτης θεωρείται νεκρός, τα μάτια του θα πρέπει να είναι κλειστά και να τοποθετηθεί το σώμα του σε ειδικό σάκο, εάν υπάρχει διαθέσιμος αλλιώς θα πρέπει να καλυφθεί με μια κουβέρτα μέχρι το λαιμό, σύμφωνα με τις οδηγίες της IATA. Τα αεροπλάνα έχουν πολύ περιορισμένο χώρο και αποτελεί, με βεβαιότητα, πρόκληση το να βρεις ένα κατάλληλο σημείο για να τοποθετήσεις το σώμα χωρίς να ενοχλείς τους άλλους επιβάτες ή να θέτεις σε κίνδυνο την ασφάλεια της πτήσης. Σύμφωνα με την IATA, το σώμα θα πρέπει να μετακινηθεί σε θέση μακριά από άλλους επιβάτες ή σε άλλη περιοχή του αεροπλάνου, εάν είναι δυνατόν. Αλλά αν το αεροπλάνο είναι γεμάτο, συνήθως θα πρέπει να παραμείνει στη θέση του.
Σε κάθε περίπτωση αυτό αποτελεί μια δύσκολη συνθήκη και για το πλήρωμα, αλλά και για τους επιβάτες.
Από το newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου