Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Ένα περίφημο υπερωκεάνιο μετατρέπεται στον μεγαλύτερο τεχνητό ύφαλο του κόσμου

Ένα περίφημο υπερωκεάνιο: Για δεκαετίες, τα SS United States ήταν αγκυροβολημένα στα ανοιχτά της Φιλαδέλφειας ως υπενθύμιση του ναυτικού παρελθόντος του έθνους, αλλά κοιτάζοντας τώρα στο μέλλον, θα βυθιστούν για να δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος τεχνητός ύφαλος στον κόσμο

Ενώ οι κοραλλιογενείς ύφαλοι κινδυνεύουν παγκοσμίως, χαρακτηριστικά όπως τσιμεντόλιθοι και ναυάγια μπορούν να προσφέρουν ζωτικό καταφύγιο και βιότοπο σε δεκάδες θαλάσσια είδη και πολλά παλιά σκάφη σε πολλές διαφορετικές χώρες έχουν

αναπαυθεί με αυτόν τον τρόπο.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες χτίστηκαν τη δεκαετία του 1950 με στόχο να μεταφέρουν στρατεύματα σε όλη τη χώρα σε περίπτωση πολέμου. Αφού αυτή η γελοία ιδέα αποδείχτηκε περιττή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μετατράπηκε σε ένα πολυτελές υπερωκεάνιο που ήταν το ταχύτερο σκάφος στην ανοιχτή θάλασσα, ένα που εξακολουθεί να κατέχει το υπερατλαντικό ρεκόρ ταχύτητας.

Διάσημες προσωπικότητες και αρχηγοί κρατών περπατούσαν τακτικά στα καταστρώματα του, μέχρι που το 1967, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του επικεφαλής σχεδιαστή και μηχανικού της, παροπλίστηκε οριστικά κατά τη διάρκεια μιας στάσης ρουτίνας συντήρησης.

Τώρα, το Συμβούλιο των Επιτρόπων της κομητείας της κομητείας Okaloosa ενέκρινε μια ενδεχόμενη σύμβαση για να απομακρυνθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες στο τελευταίο της ταξίδι στο Destin-Fort Walton Beach της Φλόριντα, όπου θα βυθιζόταν για να ενταχθεί σε μια συλλογή 500 άλλων τεχνητών υφάλων που παρέχουν αληθινό θέαμα για δύτες.

Δύο διαδικασίες: μια διαμεσολάβηση του Περιφερειακού Δικαστηρίου και μια περιβαλλοντική αναθεώρηση, εμποδίζουν τη μετατροπή από ναυτικό σε ύφαλο, αλλά και οι δύο αναμένεται να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα.

Η συμφωνία «θα έρθει επίσης με χρήματα από την κομητεία για να ανοίξει ένα χερσαίο μουσείο αφιερωμένο στο πλοίο, ένα μουσείο που θα διοικείται από το φύλακα», ανέφεραν οι New York Times.

«Το να έχουμε την ευκαιρία να έχουμε τους SS Ηνωμένες Πολιτείες ακριβώς εδώ στην ακτή μας είναι μια κληρονομιά και μια κληρονομιά που είναι γενεαλογική», δήλωσε ο Επίτροπος της κομητείας Okaloosa, Mel Ponder. «Είμαι πολύ ενθουσιασμένος όχι μόνο για αυτό που κάνει για την κοινότητα των καταδύσεων, αλλά και για την αλιευτική κοινότητα, αλλά για την κοινότητα γενικότερα».

Η συμφωνία μπορεί να κοστίσει έως και 10 εκατομμύρια δολάρια, καθώς το πλοίο ανήκει στο Ωδείο των Ηνωμένων Πολιτειών SS, το οποίο διευθύνει η Σούζαν Γκιμπς, η εγγονή του κύριου σχεδιαστή του πλοίου που είχε προηγουμένως απορρίψει την ιδέα. Ωστόσο, αυτή (το σκάφος) δεν γίνεται νεότερος και υπάρχει μια συνεχής διαμάχη με την πόλη της Φιλαδέλφειας σχετικά με τα τέλη ενοικίου και ελλιμενισμού, τα οποία πρέπει τώρα να είναι σημαντικά μετά από 28 χρόνια στάθμευσης.

Υπάρχουν επίσης σημάδια ότι η Γκιμπς άλλαξε τη μελωδία της.

«Οι SS Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ως σύμβολο της αμερικανικής υπερηφάνειας και αριστείας», δήλωσε η Σούζαν Γκιμπς, πρόεδρος του SS United States Conservancy, του μη κερδοσκοπικού οργανισμού που εργάζεται για τη διατήρηση του πλοίου. «Αν το πλοίο μετατραπεί σε τεχνητό ύφαλο, θα γίνει ένα μοναδικό ιστορικό αξιοθέατο πάνω και κάτω από την ίσαλο γραμμή».

Σύμφωνα με την Επιτροπή Διατήρησης Ψαριών και Άγριας Ζωής της Φλόριντα, για κάθε δολάριο που δαπανάται σε τεχνητούς υφάλους στο Florida Panhandle, το συντηρητικό συνολικό οικονομικό όφελος του συστήματος τεχνητών υφάλων κατά τη διάρκεια ζωής του είναι 138 $, μια απόδοση επένδυσης 13.800%. 

 

Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην κατασκευή και τη συντήρηση υφάλων και αυξημένη οικονομική δραστηριότητα σε συναφείς τομείς, όπως ναυλωμένα σκάφη, ενοικιάσεις καταδυτικού εξοπλισμού και τοπικό λιανικό εμπόριο.

Από το tromaktiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου