Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023

Όταν η επιστήμη συναντά την τέχνη: Κοσμήματα από πετράδια εργαστηρίου και ανακυκλωμένα υλικά (βίντεο)

 Η φιλική στο περιβάλλον τάση αποκτά ολοένα και περισσότερους φίλους.

Για κάποιους, ένα φυσικό διαμάντι, που δημιουργήθηκε εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, είναι η απόλυτη πολυτέλεια, αλλά ένας βραβευμένος Βρετανός σχεδιαστής βλέπει μεγαλύτερη αξία σε κοσμήματα από πολύτιμους λίθους που δημιουργήθηκαν σε εργαστήριο και μέταλλο από ανακυκλωμένα κουτάκια ποτών.

Η Αναμπέλα Τσαν λέει ότι

επέλεξε τα υλικά της αφού διαπίστωσε τις κακές συνθήκες εργασίας σε ορυχεία διαμαντιών. «Αυτά είναι μερικά από τα πιο πολύτιμα και πολύτιμα αγαθά στον κόσμο, που απλά δεν είχαν νόημα για μένα», είπε, στην μπουτίκ της στο κεντρικό Λονδίνο. Αντίθετα, τα σχέδιά της βασίζονται σε διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, ανακυκλωμένο αλουμίνιο από κονσέρβες και μαργαριτάρια που καλλιεργούνται με τεχνικές αναγεννητικής καλλιέργειας. Η εταιρεία της Τσαν δεν δίνει στοιχεία για τις πωλήσεις, αλλά είπε ότι είχε δει μεγάλη ζήτηση από την έναρξη της πανδημίας και μετά ενώ παράλληλα κέρδισε την κατηγορία «Game Changer» στα British Luxury Awards τον Νοέμβριο.

 

Σύμφωνα με την Edahn Golan Diamond Research & Data, η εργαστηριακή αγορά κοσμημάτων έχει σημειώσει ετήσια ανάπτυξη 20% τα τελευταία χρόνια, με κέρδη σε παγκόσμιο επίπεδο της τάξης των 15 δισ. ευρώ. Καθώς περισσότεροι παραγωγοί εισέρχονται στην αγορά, οι τιμές πώλησης των διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχουν πέσει και οι εταιρείες του κλάδου προσπαθούν να διαφοροποιηθούν ιδιαίτερα μέσω του σχεδιασμού κοσμημάτων.

Δείτε επίσης: Ένα Συναπάντημα Κι Εκείνος (Διήγημα)

Ένα σημείο διαφοράς μπορεί να είναι η βιωσιμότητα. Η Τσαν βασίζεται σε προμηθευτές που χρησιμοποιούν τεχνολογία για να συλλάβουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που διαφορετικά θα απελευθερώνονταν στην ατμόσφαιρα για να φτιάξουν διαμάντια, «παίρνοντας έτσι αποτελεσματικά κάτι αρνητικό και μετατρέποντάς το σε κάτι θετικό» όπως λέει η δημιουργός κοσμημάτων.

                                     

 Από το naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου