Ο πόλεμος μεταξύ Ευρώπης και Κίνας για τα σπάνια ορυκτά που χρησιμοποιούνται και στα αυτοκίνητα θα μπορούσε να λήξει μέσω της Ελλάδας.
Πίσω από τα πρωτοσέλιδα για την μεγάλη διαμάχη μεταξύ Ευρώπης και Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία -και όχι μόνο- εκτυλίσσεται μία ακόμα πιο αδυσώπητη μάχη σε ό,τι έχει να κάνει με κάποια σπάνια μέταλλα τα οποία είναι απαραίτητα για τα ηλεκτρονικά και όχι μόνο συστήματα κάθε είδους, σύμφωνα με το newsauto.gr
Ένα από αυτά τα
σπάνια ορυκτά είναι το γάλλιο, το οποίο έχει εξαιρετικές ιδιότητες που το κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικό στην παραγωγή πάσης φύσεως ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και στην παραγωγή των LED φωτιστικών σωμάτων που χρησιμοποιούνται παντού, ακόμα και στα αυτοκίνητα.Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο υλικό, με πολύ καλύτερα χαρακτηριστικά από το πυρίτιο που είναι ο άμεσος ανταγωνιστής του. Έχει όμως το “μειονέκτημα” ότι είναι πολύ πιο σπάνιο και γι’ αυτό και πολύ πιο ακριβό.
Η Κίνα, η οποία επεξεργάζεται το 80% του παγκόσμιου γάλλιου και το 60% του γερμανίου, επέβαλε περιορισμούς στις εξαγωγές των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρονικά προϊόντα υψηλής τεχνολογίας από τον Αύγουστο, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε μεγάλους κλάδους της βιομηχανίας.
Η ΕΕ αναζητά λύσεις για το πρόβλημα και πρόσφατα συγκέντρωσε πιθανούς προμηθευτές σε μία προσπάθεια να διερευνήσει τις δυνατότητες παραγωγής γαλλίου στην Ευρώπη.
Δείτε επίσης: Γιατί έφτασε λειψό, το μύρο των Μάγων στον Χριστό; (Διήγημα)
Ο ελληνικός όμιλος ενέργειας και μετάλλων Μυτιληναίος, που ήταν παρών στη συνάντηση, δήλωσε ότι διαθέτει ένα πιλοτικό έργο για την αξιολόγηση του πιο αποδοτικού τρόπου εξόρυξης γαλλίου, το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει σε κλίμακα σε 18 μήνες.
Αυτό θα μπορούσε να παράγει 40-45 μετρικούς τόνους του μετάλλου ετησίως, που αντιστοιχεί περίπου στην τρέχουσα ζήτηση της ΕΕ.
Το γάλλιο είναι συνήθως υποπροϊόν της επεξεργασίας του βωξίτη σε αλουμίνα, πρόδρομη ουσία του αλουμινίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ευάγγελος Μυτιληναίος δήλωσε ότι βασική απαίτηση είναι η στήριξη της βασικής επιχείρησης αλουμινίου, η οποία, σύμφωνα με τη βιομηχανία, στην Ευρώπη έχει ταλαιπωρηθεί από τις υψηλές τιμές ενέργειας και τις εισφορές που πρόκειται να επιβληθούν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Μένει να δούμε αν θα προχωρήσει αυτό το σχέδιο, καθώς το γάλλιο είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο υλικό σε πολλούς τομείς της σύγχρονης βιομηχανικής παραγωγής. Και προφανώς θα πρόκειται για ένα έργο που θα αναδείξει την χώρα μας ως κρίσιμο παράγοντα στον πόλεμο μεταξύ Ευρώπης και Κίνας.
Από το pentapostagma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου