Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί στα φλας του αυτοκινήτου, χρησιμοποιείται το πορτοκαλί χρώμα;
Για τους περισσότερους από εμάς, η χρήση του πορτοκαλί χρώματος στους δείκτες κατεύθυνσης ενός οχήματος είναι δεδομένη, παρά το γεγονός ότι σε άλλα σημεία του πλανήτη και ειδικότερα στην αμερικανική ήπειρο δεν αποτελεί τη μοναδική επιλογή.
Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι κάπως διαφορετική, μιας και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής τη επικράτηση του
πορτοκαλί έναντι του κόκκινου μόνο εύκολη δεν ήταν.Γιατί όμως όλα τα οχήματα ή αν προτιμάτε τα περισσότερα διαθέτουν πορτοκαλί φλας. Οι λόγοι είναι αρκετοί και προφανώς σχετίζονται με τις ιδιότητες του συγκεκριμένου χρώματος.
Το βασικό πλεονέκτημα του πορτοκαλί είναι το γεγονός ότι διαφοροποιείται από οποιαδήποτε άλλη χρωματική επιλογή μπορεί να συναντήσει κανείς στα φωτιστικά σώματα τόσο του μπροστινού όσο και του πίσω τμήματος.
Αυτό επιτρέπει στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, είτε αυτοί είναι οδηγοί είτε πεζοί, να αναγνωρίζουν από απόσταση την πρόθεση ενός οχήματος να αλλάξει κατεύθυνση.
Κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να συμβεί αν τα φλας ήταν κόκκινα, καθώς ως γνωστόν το ίδιο χρώμα χρησιμοποιείται στα πίσω φωτιστικά σώματα και για τα φώτα των φρένων.
Ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα του πορτοκαλί χρώματος είναι ότι ευδιάκριτο ακόμα και κάτω από το έντονο φως του ήλιου.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που τοποθετήσει κανείς λευκά φλας -μια μόδα ιδιαίτερα διαδεδομένη στον χώρο των βελτιώσεων- οφείλει να γνωρίζει ότι σε συγκεκριμένες φωτιστικές συνθήκες η χρήση του δείκτη κατεύθυνσης ίσως να μην είναι απολύτως αντιληπτή.
Μια έρευνα του Εθνικού Οργανισμού για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η χρήση του πορτοκαλί χρώματος στους δείκτες κατεύθυνσης μειώνει κατά 28% τον κίνδυνο εμπλοκής σε κάποιο ατύχημα σε σχέση με τα οχήματα που διαθέτουν κόκκινου χρώματος.
Ας δούμε τώρα τι προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με το χρώμα των φλας και τη λειτουργία τους.
Ο γνωστός σε όλους ΚΟΚ ορίζει ότι το χρώμα των φλας είναι το κίτρινο -δηλαδή το πορτοκαλί- και η συχνότητα με την οποία αναβοσβήνουν θα πρέπει να είναι 90 παλμοί το λεπτό, με περιθώριο απόκλισης περίπου 33%.
Σε περίπτωση που τα φλας ενός οχήματα δεν συμφωνούν με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, το πρόστιμο που βεβαιώνεται είναι 150 ευρώ.
Από το makeleio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου