Μια από τις παλαιότερες τοξωτές γέφυρες που χρησιμοποιούνται ακόμη είναι η Γέφυρα του Αρκαδικού ή Γέφυρα της Καζάρμας, που βρίσκεται κοντά στο σύγχρονο δρόμο από την Τίρυνθα προς την Επίδαυρο στην Πελοπόννησο.
Εικάζεται ότι χτίστηκε κατά την Εποχή του Χαλκού στην Ελλάδα, γύρω στο 1.300 π.Χ., γεγονός που την καθιστά μία από τις παλαιότερες γέφυρες που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται σήμερα.
Η τοξωτή γέφυρα είναι κατασκευασμένη από γιγαντιαίους ογκόλιθους, χαρακτηριστικό των κυκλώπειων μυκηναϊκών κατασκευών, με ασβεστολιθικούς ογκόλιθους, μικρότερες πέτρες και μικρά κομμάτια κεραμιδιού ενωμένα μεταξύ τους σφιχτά χωρίς κονίαμα. Έχει μήκος 22 μέτρα, πλάτος 5,6 μέτρα και ύψος 4 μέτρα. Στην βάση της υπάρχει ένα μικρό άνοιγμα οχετού, πλάτους περίπου ενός μέτρου. Το πλάτος του οδοστρώματος στην κορυφή είναι περίπου 2,5 μέτρα, κάτι που επιτρέπει σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο να περάσει άνετα, αν και η προσέγγιση στη γέφυρα είναι πλέον καλυμμένη με βλάστηση. Λόγω του στυλ της γέφυρας και του συγκεκριμένου τρόπου κατασκευής της, οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι, αρχικά προοριζόταν για χρήση από άρματα που έλκονταν από άλογα.
Η Γέφυρα του Αρκαδικού είναι μία από τις τέσσερις γνωστές μυκηναϊκές τοξωτές γέφυρες κοντά στο Αρκαδικό. Όλες ανήκουν στον ίδιο δρόμο της Εποχής του Χαλκού μεταξύ των δύο πόλεων και όλες έχουν παρόμοια σχεδίαση και ηλικία. Μια από αυτές είναι το Πετρογεφύρι, που διασχίζει το ίδιο ρέμα 1 χλμ δυτικά της Γέφυρας του Αρκαδικού. Κατά τα άλλα, είναι παρόμοια σε μέγεθος και εμφάνιση, και σήμερα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως δρόμος.
Γέφυρα Λυκοτρούπι - πηγή
Ένα πέμπτο, καλοδιατηρημένο μυκηναϊκό γεφύρι βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή Λυκοτρούπι στη βόρεια Αργολίδα, όπου αποτελούσε μέρος ενός άλλου μυκηναϊκού δρόμου. Οι διαστάσεις της είναι ίδιες με εκείνες της Γέφυρας του Αρκαδικού -πλάτος 5,20 μέτρα στο κάτω μέρος, 2,40 μέτρα στην κορυφή και με άνοιγμα αψίδας λίγο περισσότερο από ένα μέτρο. Ο δρόμος εξακολουθεί να διαθέτει κράσπεδα για την καθοδήγηση αρμάτων που κινούνται γρήγορα.
από: amusing planet
Από το 3otiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου