Σκίτσο του FBI για τον D.B. Cooper |
Στις 24 Νοεμβρίου του 1971, ένας άντρας που αυτοαποκαλούνταν Νταν Κούπερ έκανε κράτηση ενός αεροπορικού εισιτηρίου, απλής μετάβασης, από το Πόρτλαντ στο Σιάτλ. Μέσα σε λίγες ώρες, έκανε αεροπειρατεία στο αεροπλάνο, μάζεψε λύτρα και εξαφανίστηκε στον αέρα.
Ο Νταν Κούπερ, γνωστός ως D.B. Cooper, έκανε μια από τις πιο απίστευτες ληστείες του 20ού αιώνα. Μέσα σε λίγες ώρες, έκανε αεροπειρατεία σε ένα αεροπλάνο, μάζεψε λύτρα και διέφυγε με αλεξίπτωτο.
Όλα αυτά συνέβησαν το 1971 σε μια πτήση από το Πόρτλαντ στο Σιάτλ. Υποτίθεται ότι θα ήταν ένα γρήγορο, εύκολο ταξίδι. Αρχικά, ο Κούπερ έμοιαζε με έναν συνηθισμένο ταξιδιώτη. Σύντομα όμως έγινε ξεκάθαρο ότι τίποτα δεν ήταν αληθινό.
Μέχρι και σήμερα, οι ερευνητές είναι άφωνοι με όλα όσα συνέβησαν. Παρόλο που έχουν σαφή φυσική περιγραφή του ανθρώπου και δείγμα DNA, πολλά κρίσιμα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Πρώτον, πού είναι ο D.B. Cooper; Δεύτερον, ποιος είναι ο D.B. Cooper; Και τέλος, επιβίωσε ο D.B. Cooper από την πτώση;
Μέχρι και σήμερα, οι ερευνητές είναι άφωνοι με όλα όσα συνέβησαν. Παρόλο που έχουν σαφή φυσική περιγραφή του ανθρώπου και δείγμα DNA, πολλά κρίσιμα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Πρώτον, πού είναι ο D.B. Cooper; Δεύτερον, ποιος είναι ο D.B. Cooper; Και τέλος, επιβίωσε ο D.B. Cooper από την πτώση;
D.B. Cooper: Ο άνθρωπος με την βόμβα
Στις 24 Νοεμβρίου του 1971, ο Νταν Κούπερ, όπως αυτοαποκαλούνταν, αγόρασε ένα αεροπορικό εισιτήριο απλής μετάβασης από το Πόρτλαντ στο Σιάτλ, επιβιβάστηκε στην πτήση 305 της Northwest Orient Airlines και κάθισε στη θέση 18C. Κανονικά, το ταξίδι είχε διάρκεια περίπου 30 λεπτά και τίποτα δεν έδειχνε ότι όλα θα κυλούσαν ομαλά.
Στην αρχή, ο "Dan Cooper" φαινόταν ένας κανονικός επιβάτης. Η μαύρη γραβάτα και το άσπρο πουκάμισό του έδειχναν ότι ταξίδευε για επαγγελματικούς λόγους -μια εντύπωση που ενισχύθηκε από τον χαρτοφύλακά του. Όπως πολλοί επιβάτες αεροπορικών εταιρειών της εποχής, άναψε γρήγορα ένα τσιγάρο και παρήγγειλε ένα ποτό -μπέρμπον με σόδα- το οποίο ήπιε ήσυχα καθώς το αεροπλάνο απογειωνόταν.
Στην αρχή, ο "Dan Cooper" φαινόταν ένας κανονικός επιβάτης. Η μαύρη γραβάτα και το άσπρο πουκάμισό του έδειχναν ότι ταξίδευε για επαγγελματικούς λόγους -μια εντύπωση που ενισχύθηκε από τον χαρτοφύλακά του. Όπως πολλοί επιβάτες αεροπορικών εταιρειών της εποχής, άναψε γρήγορα ένα τσιγάρο και παρήγγειλε ένα ποτό -μπέρμπον με σόδα- το οποίο ήπιε ήσυχα καθώς το αεροπλάνο απογειωνόταν.
Η εμφάνισή του δεν ήταν συνηθισμένη -κάτι που επιβεβαίωσε και ο φάκελός του στο FBI αργότερα. "Λευκός άντρας, ύψος 1,85 μέτρα, 77 με 80 κιλά, ηλικίας περίπου σαράντα", αναφέρει. "Λαδερή επιδερμίδα, καστανά μάτια, μαύρα μαλλιά, συμβατικό κόψιμο, χωρίστρα στα αριστερά".
Κάποια στιγμή, ο Κούπερ φώναξε μια αεροσυνοδό, την Florence Schaffner και της έδωσε ένα χαρτί. Η Schaffner είχε συνηθίσει τους επιχειρηματίες να τηn φλερτάρουν, οπότε υπέθεσε ότι το σημείωμα ήταν απλώς κάποιος τηλεφωνικός αριθμός και το έβαλε στην τσέπη της. Ο Κούπερ έγειρε μπροστά. "Δεσποινίς", της είπε. "Καλύτερα να δεις το σημείωμα. Έχω βόμβα".
Η Schaffner άνοιξε το σημείωμα. "Έχω μια βόμβα στον χαρτοφύλακά μου. Θέλω να κάτσεις δίπλα μου", έγραφε με κεφαλαία γράμματα. Η Schaffner κάθισε δίπλα στον Κούπερ και ζήτησε να δει τη βόμβα. Ήρεμος, ο Κούπερ άνοιξε τον χαρτοφύλακα και τότε η αεροσυνοδός μπορούσε να δει ένα κουβάρι από σύρματα, μια μπαταρία και κόκκινα μπαστούνια που έμοιαζαν με δυναμίτη.
Κάποια στιγμή, ο Κούπερ φώναξε μια αεροσυνοδό, την Florence Schaffner και της έδωσε ένα χαρτί. Η Schaffner είχε συνηθίσει τους επιχειρηματίες να τηn φλερτάρουν, οπότε υπέθεσε ότι το σημείωμα ήταν απλώς κάποιος τηλεφωνικός αριθμός και το έβαλε στην τσέπη της. Ο Κούπερ έγειρε μπροστά. "Δεσποινίς", της είπε. "Καλύτερα να δεις το σημείωμα. Έχω βόμβα".
Η Schaffner άνοιξε το σημείωμα. "Έχω μια βόμβα στον χαρτοφύλακά μου. Θέλω να κάτσεις δίπλα μου", έγραφε με κεφαλαία γράμματα. Η Schaffner κάθισε δίπλα στον Κούπερ και ζήτησε να δει τη βόμβα. Ήρεμος, ο Κούπερ άνοιξε τον χαρτοφύλακα και τότε η αεροσυνοδός μπορούσε να δει ένα κουβάρι από σύρματα, μια μπαταρία και κόκκινα μπαστούνια που έμοιαζαν με δυναμίτη.
"Θέλω 200.000 δολάρια μέχρι τις 5 το απόγευμα", είπε ήρεμα ο Κούπερ. "Σε μετρητά. Σε ένα σακίδιο. Θέλω δύο αλεξίπτωτα για μπροστά και δύο για πίσω. Όταν θα προσγειωθούμε, θέλω ένα βυτιοφόρο καυσίμων έτοιμο για ανεφοδιασμό. Μην κάνετε τίποτα παράξενο αλλιώς θα κάνω τη δουλειά".
Η Schaffner πήγε να μεταφέρει τα αιτήματα στον πιλότο. Εν τω μεταξύ, οι υπόλοιποι επιβάτες δεν είχαν ιδέα τι συνέβαινε στο κάθισμα 18C. Ο Bill Mitchell, δευτεροετής στο πανεπιστήμιο του Όρεγκον, καθόταν απέναντι από το Κούπερ. Αργότερα θυμήθηκε ότι ο πιλότος ανακοίνωσε κάτι για κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα. Για λίγο, έπρεπε να κάνουν κύκλους, απορρίπτοντας λίγο καύσιμο.
Ο πιλότος κάλεσε τους επιβάτες να μετακινηθούν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, αλλά ο Mitchell έμεινε στη θέση του, αγνοώντας εντελώς την κατάσταση. Αργότερα ομολόγησε ότι πραγματικά ένιωσε ζήλια που η αεροσυνοδός έδινε τόσο μεγάλη προσοχή στον Κούπερ. Αν και αγνοούσε το σχέδιο του Κούπερ, μπόρεσε να περιγράψει την εμφάνισή του μετά την πτήση. Μόλις το FBI ξεκίνησε την έρευνά του, ο Mitchell και οι αεροσυνοδοί βοήθησαν στο σκίτσο του υπόπτου. Κανένας άλλος επιβάτης δεν τον είχε δει καλά.
Η Schaffner πήγε να μεταφέρει τα αιτήματα στον πιλότο. Εν τω μεταξύ, οι υπόλοιποι επιβάτες δεν είχαν ιδέα τι συνέβαινε στο κάθισμα 18C. Ο Bill Mitchell, δευτεροετής στο πανεπιστήμιο του Όρεγκον, καθόταν απέναντι από το Κούπερ. Αργότερα θυμήθηκε ότι ο πιλότος ανακοίνωσε κάτι για κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα. Για λίγο, έπρεπε να κάνουν κύκλους, απορρίπτοντας λίγο καύσιμο.
Ο πιλότος κάλεσε τους επιβάτες να μετακινηθούν στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, αλλά ο Mitchell έμεινε στη θέση του, αγνοώντας εντελώς την κατάσταση. Αργότερα ομολόγησε ότι πραγματικά ένιωσε ζήλια που η αεροσυνοδός έδινε τόσο μεγάλη προσοχή στον Κούπερ. Αν και αγνοούσε το σχέδιο του Κούπερ, μπόρεσε να περιγράψει την εμφάνισή του μετά την πτήση. Μόλις το FBI ξεκίνησε την έρευνά του, ο Mitchell και οι αεροσυνοδοί βοήθησαν στο σκίτσο του υπόπτου. Κανένας άλλος επιβάτης δεν τον είχε δει καλά.
Σιάτλ προς Μεξικό: Μια τολμηρή απόδραση
Καθώς το αεροπλάνο περιφερόταν στον αέρα για περίπου δύο ώρες, οι υπάλληλοι στο έδαφος προσπαθούσαν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του Κούπερ. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο Σιάτλ στις 5:39 μ.μ. Ταυτόχρονα, το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας πλησίασε τον Κούπερ με τα χρήματα και τα αλεξίπτωτα.
Όταν ο Κούπερ τα πήρε, ζήτησε άλλα δύο. Ίσως, τα πρώτα αλεξίπτωτα δεν θα δούλευαν -ήταν στρατιωτικού τύπου και άνοιγαν μετά από πτώση 200 ποδιών. Όμως, το δεύτερο σετ ήταν αθλητικά αλεξίπτωτα. Αυτά θα του επέτρεπαν να πέσει ελεύθερα για αρκετές χιλιάδες πόδια πριν ανοίξει το αλεξίπτωτο.
Εκείνη τη στιγμή, ο αεροπειρατής απελευθέρωσε τους 36 επιβάτες, μαζί με δύο μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένης της Florence Schaffner. Έπειτα, ο Κούπερ είπε στον πιλότο ότι ήθελε να πετάξει στην Πόλη του Μεξικού. Όμως, το αεροπλάνο δεν μπορούσε να πετάξει 2.200 μίλια, οπότε συμφώνησε με τον πιλότο να κάνει μια στάση ανεφοδιασμού στο Ρίνο.
Όταν ο Κούπερ τα πήρε, ζήτησε άλλα δύο. Ίσως, τα πρώτα αλεξίπτωτα δεν θα δούλευαν -ήταν στρατιωτικού τύπου και άνοιγαν μετά από πτώση 200 ποδιών. Όμως, το δεύτερο σετ ήταν αθλητικά αλεξίπτωτα. Αυτά θα του επέτρεπαν να πέσει ελεύθερα για αρκετές χιλιάδες πόδια πριν ανοίξει το αλεξίπτωτο.
Εκείνη τη στιγμή, ο αεροπειρατής απελευθέρωσε τους 36 επιβάτες, μαζί με δύο μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένης της Florence Schaffner. Έπειτα, ο Κούπερ είπε στον πιλότο ότι ήθελε να πετάξει στην Πόλη του Μεξικού. Όμως, το αεροπλάνο δεν μπορούσε να πετάξει 2.200 μίλια, οπότε συμφώνησε με τον πιλότο να κάνει μια στάση ανεφοδιασμού στο Ρίνο.
Πριν απογειωθούν, έθεσε συγκεκριμένες απαιτήσεις για την πτήση. Έπρεπε να πετούν κάτω από τα 10.000 πόδια, με συγκεκριμένη κλήση στα πτερύγια, να διατηρούν ταχύτητα λιγότερο από 200 κόμβους και να έχουν την πίσω θύρα του αεροπλάνου ανοιχτή.
Όταν στις 7:40 μ.μ. το αεροπλάνο απογειώθηκε, πολλά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας το ακολούθησαν από ασφαλή απόσταση. Επειδή μέσα στο αεροπλάνο έκανε κρύο από την ανοιχτή θύρα, ο Κούπερ έστειλε το πλήρωμα στο πιλοτήριο. Αργότερα, τα τέσσερα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν ισχυρίστηκαν ότι η θερμοκρασία έπεσε κάτω από το μηδέν.
Στις 8:00 μ.μ., άναψε μια προειδοποιητική λυχνία στο πιλοτήριο η οποία ειδοποιούσε ότι είχε ανοίξει η πίσω σκάλα. Περίπου 15 λεπτά αργότερα, τα μέλη του πληρώματος παρατήρησαν μια ξαφνική ανοδική κίνηση από το πίσω μέρος του αεροπλάνου. Για σχεδόν δύο ώρες, έμειναν μαζί, παγώνοντας.
Όταν γύρω στις 22:15 το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο Ρίνο, το αεροπλάνο περικυκλώθηκε αμέσως από την τοπική αστυνομία και το FBI, οι οποίοι μπήκαν μέσα και το έψαξαν παντού. Δεν βρήκαν όμως κανένα σημάδι του D.B. Cooper, ή τα χρήματα. Οι αρχές ήταν πεπεισμένες ότι ο αεροπειρατής δε θα μπορούσε να είχε βγει από το αεροπλάνο χωρίς να τον δει κανείς.
Ο Κούπερ είχε αφήσει πίσω του δύο από τα αλεξίπτωτα και την μαύρη γραβάτα του με ένα κλιπ.
Όταν στις 7:40 μ.μ. το αεροπλάνο απογειώθηκε, πολλά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας το ακολούθησαν από ασφαλή απόσταση. Επειδή μέσα στο αεροπλάνο έκανε κρύο από την ανοιχτή θύρα, ο Κούπερ έστειλε το πλήρωμα στο πιλοτήριο. Αργότερα, τα τέσσερα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν ισχυρίστηκαν ότι η θερμοκρασία έπεσε κάτω από το μηδέν.
Στις 8:00 μ.μ., άναψε μια προειδοποιητική λυχνία στο πιλοτήριο η οποία ειδοποιούσε ότι είχε ανοίξει η πίσω σκάλα. Περίπου 15 λεπτά αργότερα, τα μέλη του πληρώματος παρατήρησαν μια ξαφνική ανοδική κίνηση από το πίσω μέρος του αεροπλάνου. Για σχεδόν δύο ώρες, έμειναν μαζί, παγώνοντας.
Όταν γύρω στις 22:15 το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο Ρίνο, το αεροπλάνο περικυκλώθηκε αμέσως από την τοπική αστυνομία και το FBI, οι οποίοι μπήκαν μέσα και το έψαξαν παντού. Δεν βρήκαν όμως κανένα σημάδι του D.B. Cooper, ή τα χρήματα. Οι αρχές ήταν πεπεισμένες ότι ο αεροπειρατής δε θα μπορούσε να είχε βγει από το αεροπλάνο χωρίς να τον δει κανείς.
Ο Κούπερ είχε αφήσει πίσω του δύο από τα αλεξίπτωτα και την μαύρη γραβάτα του με ένα κλιπ.
Το μακροχρόνιο μυστήριο του Κούπερ
Κυριολεκτικά, ο D.B. Cooper είχε εξαφανιστεί στον αέρα. Οι αρχές ήταν έκπληκτες, και αυτό μιας και τα μαχητικά αεροσκάφη που ακολουθούσαν το αεροπλάνο δεν τον είχαν δει να το εγκαταλείπει. Παρόλα αυτά, το FBI ήταν σίγουρο ότι μπορούσε να τον εντοπίσει -άλλωστε, είχαν ένα όνομα, μια φυσική περιγραφή και αρκετές συγκεκριμένες λεπτομέρειες γι' αυτόν.
Όμως στην πραγματικότητα είχαν πολύ λιγότερες πληροφορίες απ' ό, τι νόμιζαν ότι είχαν. Έμαθαν γρήγορα ότι το Νταν Κούπερ δεν ήταν το πραγματικό του όνομα και ότι προέκυψε όταν τα Μ.Μ.Ε. ανέφεραν ότι το όνομα του αεροπειρατή ήταν "D.B. Cooper".
Σύντομα, το FBI ξεκίνησε την έρευνα "NORJAK" -συντομογραφία του Northwest Hijacking. Αργότερα ο Ralph Himmelsbach, επικεφαλής πράκτορας του FBI για την υπόθεση, ανέφερε ότι είχαν έναν μακρύ κατάλογο πιθανών υπόπτων. "Πολύ καλούς. Πολύ φτωχούς. Πολλούς και από τα δύο. Και πολλούς ενδιάμεσα".
Πέντε χρόνια αργότερα, το FBI φαινόταν να έχει μπει σε αδιέξοδο. Μέχρι εκείνο το σημείο, είχαν εξετάσει περισσότερους από 800 υπόπτους. Από αυτούς, μόνο δύο ντουζίνες άξιζαν να θεωρηθούν ως ο πραγματικός δράστης. Μέχρι το 2011, ο φάκελος του FBI για την υπόθεση είχε μεγαλώσει πάρα πολύ και ακόμη δεν υπήρχαν σαφείς απαντήσεις.
Όλο αυτό το διάστημα, το κατόρθωμα του Κούπερ εξαπλώθηκε σαν φωτιά στη λαϊκή κουλτούρα. Ενέπνευσε τραγούδια, ταινίες, βιβλία, ακόμη και τον χαρακτήρα του Dale Cooper στην τηλεοπτική σειρά Twin Peaks (το πλήρες όνομα του χαρακτήρα είναι Dale Bartholomew Cooper, ή D.B. Cooper).
Με τα χρόνια, εμφανίστηκαν μερικοί πιθανοί ύποπτοι αλλά δεν κατηγορήθηκε κανένας. Πέντε μήνες μετά την εξαφάνιση του Κούπερ στο σκοτάδι, ένας άντρας ονόματι Richard McCoy πήδηξε από ένα αεροπλάνο πάνω από τη Γιούτα με 500.000 δολάρια ως λύτρα. Ο McCoy συνελήφθη και καταδικάστηκε σε 45 χρόνια φυλάκιση. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ύποπτος για την NORJAK, τελικά αποκλείστηκε επειδή δεν ταίριαζε με τις φυσικές περιγραφές που παρείχαν οι μάρτυρες.
Όμως στην πραγματικότητα είχαν πολύ λιγότερες πληροφορίες απ' ό, τι νόμιζαν ότι είχαν. Έμαθαν γρήγορα ότι το Νταν Κούπερ δεν ήταν το πραγματικό του όνομα και ότι προέκυψε όταν τα Μ.Μ.Ε. ανέφεραν ότι το όνομα του αεροπειρατή ήταν "D.B. Cooper".
Σύντομα, το FBI ξεκίνησε την έρευνα "NORJAK" -συντομογραφία του Northwest Hijacking. Αργότερα ο Ralph Himmelsbach, επικεφαλής πράκτορας του FBI για την υπόθεση, ανέφερε ότι είχαν έναν μακρύ κατάλογο πιθανών υπόπτων. "Πολύ καλούς. Πολύ φτωχούς. Πολλούς και από τα δύο. Και πολλούς ενδιάμεσα".
Πέντε χρόνια αργότερα, το FBI φαινόταν να έχει μπει σε αδιέξοδο. Μέχρι εκείνο το σημείο, είχαν εξετάσει περισσότερους από 800 υπόπτους. Από αυτούς, μόνο δύο ντουζίνες άξιζαν να θεωρηθούν ως ο πραγματικός δράστης. Μέχρι το 2011, ο φάκελος του FBI για την υπόθεση είχε μεγαλώσει πάρα πολύ και ακόμη δεν υπήρχαν σαφείς απαντήσεις.
Όλο αυτό το διάστημα, το κατόρθωμα του Κούπερ εξαπλώθηκε σαν φωτιά στη λαϊκή κουλτούρα. Ενέπνευσε τραγούδια, ταινίες, βιβλία, ακόμη και τον χαρακτήρα του Dale Cooper στην τηλεοπτική σειρά Twin Peaks (το πλήρες όνομα του χαρακτήρα είναι Dale Bartholomew Cooper, ή D.B. Cooper).
Με τα χρόνια, εμφανίστηκαν μερικοί πιθανοί ύποπτοι αλλά δεν κατηγορήθηκε κανένας. Πέντε μήνες μετά την εξαφάνιση του Κούπερ στο σκοτάδι, ένας άντρας ονόματι Richard McCoy πήδηξε από ένα αεροπλάνο πάνω από τη Γιούτα με 500.000 δολάρια ως λύτρα. Ο McCoy συνελήφθη και καταδικάστηκε σε 45 χρόνια φυλάκιση. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ύποπτος για την NORJAK, τελικά αποκλείστηκε επειδή δεν ταίριαζε με τις φυσικές περιγραφές που παρείχαν οι μάρτυρες.
Ένας άλλος πιθανώς ύποπτος ήταν ο Robert Rackstraw. Πρώην αλεξιπτωτιστής των Ειδικών Δυνάμεων, ο Rackstraw είχε σίγουρα την ικανότητα να επιβιώσει από ένα άλμα από ένα αεροπλάνο στο σκοτάδι. Το 1979, το FBI τον απάλλαξε επίσημα ως ύποπτο, αλλά μέχρι και σήμερα μερικοί παραμένουν σκεπτικοί με την αθωότητά του. Ο σκηνοθέτης Thomas Colbert, ο οποίος έχει ερευνήσει ανεξάρτητα την υπόθεση, πιστεύει ότι υπάρχουν στοιχεία που συνδέουν τον Rackstraw με το έγκλημα και αυτό το στηρίζει σε μερικές επιστολές που φέρεται να γράφτηκαν από τον Cooper λίγο μετά την αεροπειρατεία. Ο Colbert πιστεύει ότι το FBI κάλυψε τα ίχνη του Rackstraw λόγω των πιθανών δεσμών του με τη CIA. Ωστόσο, ο Geoffery Grey, του οποίου το βιβλίο Skyjack θεωρείται ένα από τα καλύτερα για τον το D.B. Cooper, διαφωνεί. Ισχυρίζεται ότι ο Rackstraw δεν ήταν σοβαρός ύποπτος και δεν τον συμπεριλαμβάνει καν στο βιβλίο του.
Το 1980, ένα 8χρονο αγόρι σε ένα κάμπινγκ κοντά στο Πόρτλαντ έκανε μια συναρπαστική ανακάλυψη στον ποταμό Κολούμπια: δέσμες κουρελιασμένων χαρτονομισμάτων συνολικού ποσού 5.880 δολαρίων. Οι σειριακοί αριθμοί αντιστοιχούσαν στα χρήματα λύτρων που δόθηκαν στον Κούπερ εννέα χρόνια νωρίτερα. Μέχρι σήμερα, αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που σχετίζεται με την υπόθεση ότι βγήκε από το αεροπλάνο. Δεκαετίες αργότερα, υπήρχαν ισχυρισμοί ότι είχαν βρεθεί κομμάτια ενός από τα αλεξίπτωτα, αλλά δεν είναι σαφές αν αυτά επαληθεύτηκαν ποτέ επίσημα.
Το 2001, το FBI βρήκε δείγμα DNA από τη γραβάτα του Κούπερ και το χρησιμοποίησε για να απαλλάξει έναν ακόμη ύποπτο, τον Duane Weber, ο οποίος είχε ισχυριστεί ότι ήταν ο Κούπερ που πέθαινε. Χρόνια αργότερα, ένας άλλος άντρας ονόματι Kenneth Christiansen κατονομάστηκε σε ένα άρθρο ενός περιοδικού ως ο πιθανός Κούπερ. Δεν ταίριαζε όμως με τη φυσική περιγραφή, παρόλο που ήταν ειδικευμένος αλεξιπτωτιστής.
Ένας πράκτορας της υπόθεσης του Σιάτλ, ονόματι Larry Carr, είπε αργότερα ότι ο Κούπερ πιθανότατα δεν ήταν ειδικευμένος αλεξιπτωτιστής. "Αρχικά πιστεύαμε ότι ο Κούπερ ήταν έμπειρος άλτης, ίσως και αλεξιπτωτιστής", δήλωσε ο Carr το 2007. "Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μετά από μερικά χρόνια αυτό δεν ήταν αλήθεια. Κανένας έμπειρος αλεξιπτωτιστής δε θα είχε πηδήξει μέσα στη νύχτα, στη βροχή, με άνεμο 200 μιλίων την ώρα στο πρόσωπο, φορώντας μοκασίνια και καμπαρντίνα. Ήταν απλά πολύ επικίνδυνο".
Το 1980, ένα 8χρονο αγόρι σε ένα κάμπινγκ κοντά στο Πόρτλαντ έκανε μια συναρπαστική ανακάλυψη στον ποταμό Κολούμπια: δέσμες κουρελιασμένων χαρτονομισμάτων συνολικού ποσού 5.880 δολαρίων. Οι σειριακοί αριθμοί αντιστοιχούσαν στα χρήματα λύτρων που δόθηκαν στον Κούπερ εννέα χρόνια νωρίτερα. Μέχρι σήμερα, αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που σχετίζεται με την υπόθεση ότι βγήκε από το αεροπλάνο. Δεκαετίες αργότερα, υπήρχαν ισχυρισμοί ότι είχαν βρεθεί κομμάτια ενός από τα αλεξίπτωτα, αλλά δεν είναι σαφές αν αυτά επαληθεύτηκαν ποτέ επίσημα.
Το 2001, το FBI βρήκε δείγμα DNA από τη γραβάτα του Κούπερ και το χρησιμοποίησε για να απαλλάξει έναν ακόμη ύποπτο, τον Duane Weber, ο οποίος είχε ισχυριστεί ότι ήταν ο Κούπερ που πέθαινε. Χρόνια αργότερα, ένας άλλος άντρας ονόματι Kenneth Christiansen κατονομάστηκε σε ένα άρθρο ενός περιοδικού ως ο πιθανός Κούπερ. Δεν ταίριαζε όμως με τη φυσική περιγραφή, παρόλο που ήταν ειδικευμένος αλεξιπτωτιστής.
Ένας πράκτορας της υπόθεσης του Σιάτλ, ονόματι Larry Carr, είπε αργότερα ότι ο Κούπερ πιθανότατα δεν ήταν ειδικευμένος αλεξιπτωτιστής. "Αρχικά πιστεύαμε ότι ο Κούπερ ήταν έμπειρος άλτης, ίσως και αλεξιπτωτιστής", δήλωσε ο Carr το 2007. "Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μετά από μερικά χρόνια αυτό δεν ήταν αλήθεια. Κανένας έμπειρος αλεξιπτωτιστής δε θα είχε πηδήξει μέσα στη νύχτα, στη βροχή, με άνεμο 200 μιλίων την ώρα στο πρόσωπο, φορώντας μοκασίνια και καμπαρντίνα. Ήταν απλά πολύ επικίνδυνο".
Μια υπόθεση που μπορεί να μη λυθεί ποτέ
Το 2016, το FBI ανακοίνωσε ότι σταματούσε να παρακολουθεί ενεργά την υπόθεση. "Μετά από μια από τις μεγαλύτερες και πιο εξαντλητικές έρευνες στην ιστορία μας, στις 8 Ιουλίου του 2016, το FBI ανακατεύθυνε τους πόρους που διατέθηκαν στην υπόθεση Κούπερ προκειμένου να επικεντρωθεί σε άλλες έρευνες". Όμως, παρόλο που η υπόθεση δεν είναι πλέον ενεργή, το FBI ενθαρρύνει οποιονδήποτε έχει "συγκεκριμένα φυσικά στοιχεία", όπως περισσότερα χρήματα ή κομμάτια αλεξίπτωτου, να επικοινωνήσει με το τοπικό του γραφείο.
Εν τω μεταξύ, ερασιτέχνες και ανεξάρτητοι ερευνητές εξακολουθούν να διεκδικούν την υπόθεση. Συχνά ονομάζονται "Cooperites", μελετούν όλες τις πληροφορίες που μπορούν να βρουν -και μάλιστα φιλοξενούν το "CooperCons" για να συζητήσουν το μυστήριο και να διερευνήσουν πιθανές θεωρίες.
Φυσικά, είναι πολύ πιθανό ο Κούπερ να μην επέζησε από το άλμα και να πήρε όλα τα μυστικά μαζί του στον τάφο του. Ο κόσμος μπορεί να μην το μάθει ποτέ με βεβαιότητα. Ακόμα κι αν κάποια μέρα η υπόθεση επιλυθεί, ίσως το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι αυτό που θα περίμενε κανείς.
Φυσικά, είναι πολύ πιθανό ο Κούπερ να μην επέζησε από το άλμα και να πήρε όλα τα μυστικά μαζί του στον τάφο του. Ο κόσμος μπορεί να μην το μάθει ποτέ με βεβαιότητα. Ακόμα κι αν κάποια μέρα η υπόθεση επιλυθεί, ίσως το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι αυτό που θα περίμενε κανείς.
από: ati
Από το 3otiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου