Ο Διευθυντής του Μουσείου δοκίμασε τεράστια έκπληξη όταν άκουσε την παράδοξη πρόταση του ξένου. Ο καθωσπρέπει κύριος εξέφρασε την επιθυμία να
αγοράσει τη μούμια υπ’ αριθμόν 296, η οποία βρισκόταν στην κατοχή του Μουσείου Καΐρου. Μάλιστα, ήταν πρόθυμος να πληρώσει οποιοδήποτε ποσό του ζητούσαν.Ο μυστηριώδης Αμερικανός αρνούνταν να αποδεχτεί τη δήλωση του Διευθυντή, ότι δηλαδή οι θησαυροί ανήκαν στο κράτος και σε όλους τους ανθρώπους. Εκείνος επέμενε και δήλωσε ότι θα πλήρωνε τα πενταπλάσια χρήματα, αρκεί να αποκτούσε την περίφημη μούμια.
Η αδιανόητη επιμονή του Αμερικανού εξήψε την περιέργεια του Αιγυπτιολόγου. Αν ο Έλιοτ Χάρριμαν επιθυμούσε τόσο διακαώς να αποκτήσει μια μούμια, θα μπορούσε να την αγοράσει από κάποιον έμπορο αρχαιοτήτων και τέτοιοι, εκείνη την εποχή, υπήρχαν τουλάχιστον πενήντα στην αιγυπτιακή πρωτεύουσα. Γιατί, όμως, ήθελε μόνο τη συγκεκριμένη με τον αριθμό 296; Και όχι μόνο αυτός, αλλά και η σύζυγός του, η οποία τον συνόδευε, ασκούσε ακόμα μεγαλύτερη πίεση στον Διευθυντή.
-ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΠΟΙΑΝ ΑΝΗΚΕ ΤΟ ΘΝΗΤΟ ΠΕΡΙΒΛΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΜΟΥΜΙΑ; ΡΩΤΗΣΕ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΛΟΓΟΣ.
-ΟΧΙ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΗΜΑΣΙΑ, ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ Ο ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ.
-ΙΣΩΣ, ΟΜΩΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ… ΙΔΟΥ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ. ΕΔΩ ΒΛΕΠΕΤΕ: ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ, ΜΟΥΜΙΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 296. ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΜΙΑ ΜΙΑΣ ΙΕΡΕΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΗ. ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΞΟΡ ΤΟ 1888, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΗ ΣΑΣ ΣΥΛΛΕΚΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΪΡΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΜΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ, ΑΝΕΛΥΣΕ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΙ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟΝ ΧΟΝΤΡΟ ΤΟΜΟ ΤΟΥ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ.
Ο Χάρριμαν είχε την έκφραση του ανθρώπου που απλά βαρέθηκε και ήταν ξεκάθαρο πως δεν ενδιαφερόταν καθόλου για όλες αυτές τις πληροφορίες.
Ο Διευθυντής συνέχισε:
-ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΩ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ, ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΟΥΜΙΑ, ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΣΦΟΔΡΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΑΣ, ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΕΩΝ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΓΩ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΝΣΤΕΡΝΙΖΟΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΞΙΑ.
ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΣ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ ΔΕΚΑ ΜΟΥΜΙΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΩΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΤΙΣ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ. ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΚΑΙ Η ΜΟΥΜΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑΣ. ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΜΕΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΚΑΙΡΟΥ: Η ΜΟΥΜΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥΣ. ΔΥΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ, ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ, ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΑΝ.
Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΣΟΒΑΡΑ, ΕΝΩ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΗ ΔΙΑΛΥΘΗΚΕ ΚΙ ΕΤΣΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΚΤΥΠΩΘΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑΣ.
Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΚΑΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΚΑ ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΠΕΘΑΝΕ ΜΕ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΟΥΣ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗΣ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΞΑΝΑΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΤΗ ΜΟΥΜΙΑ.
ΜΑΛΙΣΤΑ, ΕΝΑΣ ΔΗΘΕΝ ΑΓΓΛΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ, ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, ΕΦΕΡΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΥΦΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ, ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙ ΤΗ ΜΟΥΜΙΑ 296. ΟΤΑΝ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΑΝΕΜΕΝΑΝ ΔΥΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ. ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ ΠΕΡΙ ΕΝΟΣ ΔΙΑΒΟΗΤΟΥ ΑΠΑΤΕΩΝΑ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΜΕΛΛΕ ΝΑ ΣΥΛΛΗΦΘΕΙ. ΤΕΛΙΚΑ, Η ΜΟΥΜΙΑ ΕΦΕΡΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑ.
ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΚΑΓΑΘΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ 45 ΕΤΩΝ, Ο ΟΠΟΙΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ, ΗΤΑΝ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΗ ΜΟΥΜΙΑ 296 ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΘΗΚΗ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΖΗΤΗΘΕΙ, ΠΕΘΑΝΕ ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΜΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ. ΕΓΩ, ΒΕΒΑΙΩΣ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΕΣ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ. ΑΛΛΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΡΟΛΟ. ΠΑΡ’ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΑΚΟΜΗ ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΤΗ ΜΟΥΜΙΑ;
Ο Έλιοτ Χάρριμαν έριξε ένα ερωτηματικό βλέμμα στη σύζυγό του. Τότε εκείνη διηγήθηκε με κάθε ειλικρίνεια ότι ένα περίφημο μέντιουμ της Αμερικής, ονόματι Μακ Λο, τον οποίον ιδιαιτέρως συμβουλεύονταν οι πλούσιες οικογένειες της Πέμπτης Λεωφόρου, τους είχε προτείνει να αγοράσουν οπωσδήποτε την υπ’ αριθμόν 296 μούμια του Μουσείου Καΐρου, οσοδήποτε υπέρογκο κι αν ήταν το ποσό το οποίο θα τους ζητούσαν.
Το λείψανο αυτό, σύμφωνα με το μέντιουμ, θα τους έφερνε μεγάλη ευτυχία. Έτσι, πήραν την απόφαση να κάνουν το ταξίδι μέχρι τη μακρινή Αίγυπτο, προκειμένου να το αποκτήσουν πάση θυσία.
Οκτώ μέρες αργότερα, η μούμια βρισκόταν στην κατοχή του ζεύγους Χάρριμαν. Λέγεται πως τους τη χάρισαν. Πάντως, ο Έλιοτ Χάρριμαν πρόσφερε στο Μουσείο 5.000 λίρες. Η επιστροφή στην πατρίδα έγινε ανεμπόδιστα.
Η μούμια, η οποία είχε αφαιρεθεί από τη σαρκοφάγο της, τοποθετήθηκε μέσα σε μια εντυπωσιακή βιτρίνα και έλαβε περίοπτη θέση στο πολυτελές διαμέρισμα της οικογένειας. Εν τέλει, η μούμια της ιέρειας δεν έφερε καμία δυστυχία, αλλά ούτε και τη μαγική ευλογία που ανέμενε το ζεύγος.
Πήγαν, λοιπόν, να βρουν το μέντιουμ, ο οποίος συμβούλεψε τον Έλιοτ Χάρριμαν να δώσει το αιγυπτιακό λείψανο σε κάποιον ειδικό ραδιολόγο για περαιτέρω εξέταση, διότι μέσα της κρυβόταν κάτι το οποίο θα είχε μεγάλη σημασία για το μέλλον του Χάρριμαν.
Έτσι, δυο μέρες μετά, η Πριγκίπισσα της αρχαίας Αιγύπτου μεταφέρθηκε στο εργαστήριο ενός ραδιολόγου και υποβλήθηκε σε εξέταση με τη χρήση ακτίνων Ρέντγκεν. Οι ακτίνες αποκάλυψαν κάτω από το περιτύλιγμα της μούμιας έναν πολύ χοντρό φάκελο, του οποίου οι πέντε σφραγίδες φαίνονταν σαν σκοτεινές κηλίδες πάνω στη φωτογραφική πλάκα. Με πολλή προσοχή, ο αινιγματικός αυτός φάκελος αφαιρέθηκε από τη μούμια.
Όταν ανοίχτηκε και διαβάστηκε, ο Έλιοτ Χάρριμαν υπέστη σοκ! Περιείχε τη διαθήκη του Άνταλμπερτ Κάντορ, ο οποίος ήταν θείος της κυρίας Χάρριμαν. Ο Κάντορ είχε πεθάνει το 1902. Πριν το τέλος του, είχε καταθέσει το τεράστιο για την εποχή ποσό των 80.000 δολαρίων σε μια μεγάλη ιδιωτική τράπεζα της Νέας Υόρκης.
Το ποσό αυτό έπρεπε να δοθεί στην ανιψιά του, τη Μαργαρίτα Χάρριμαν, αποκλείοντας έτσι τους άλλους συγγενείς του. Κανείς δεν είχε ιδέα για το ποσό αυτό, ούτε οι κληρονόμοι. Έμεινε στην τράπεζα και αυξήθηκε με τους τόκους, έως ότου, αφού ταξίδεψε μέχρι το Κάιρο, επέστρεψε πίσω στην Αμερική, στα χέρια της δικαιούχου κληρονόμου.
Πώς, όμως, η διαθήκη βρέθηκε μέσα στο περιτύλιγμα της μούμιας υπ’ αριθμόν 296; Ο Άνταλμπερτ Κάντορ υπήρξε μανιώδης συλλέκτης αρχαιοτήτων και είχε μεταξύ των θησαυρών του και μερικές μούμιες. Μία από αυτές ήταν προφανώς και η Πριγκίπισσα της Δεύτερης Δυναστείας.
Μετά τον θάνατο του Κάντορ, οι αρχαιότητες πουλήθηκαν. Η Αιγύπτια Πριγκίπισσα διέσχισε τον ωκεανό και επέστρεψε στη γενέτειρά της, μέχρις ότου το διεισδυτικό βλέμμα του μέντιουμ την επανέφερε πάλι στην Αμερική και ακριβώς στο σπίτι εκείνο, στο οποίο έπρεπε να φέρει την ευτυχία με τη μυστική της επιστολή.
Κάποιοι υποπτεύθηκαν ότι ίσως ο μακαρίτης Κάντορ είχε εμπιστευθεί τη διαθήκη στα χέρια του μέντιουμ και αυτός έψαχνε να βρει έναν περίτεχνο τρόπο να την επιστρέψει στα χέρια του νόμιμου κατόχου. Αλλά το μυστήριο ήταν ότι η μούμια της αρχαίας Πριγκίπισσας δεν έλαβε τον αριθμό 296 παρά μόνο μετά την πώλησή της και την ταξινόμησή της στο απέραντο Μουσείο του Καΐρου. Εδώ πλέον δε χωρούσε καμία λογική εξήγηση.
Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Η ΒΡΑΔΥΝΗ”, στις 29/12/1934
Από το diadrastika
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου