Κατά την διάρκεια του χειμώνα οι κάτοικοι του Rjukan στη Νορβηγία, μπορούν να περπατήσουν στην πλατεία της αγοράς και να νιώσουν το φως του ήλιου στα πρόσωπά τους. Κάτι που δεν θα ήταν ιδιαιτέρως αξιοσημείωτο στα περισσότερα μέρη του κόσμου, αλλά στη συγκεκριμένη πόλη είναι, σχεδόν, θαυματουργό. Το Rjukan βρίσκεται σε μια οροσειρά που μπλοκάρει τον χαμηλό, Αρκτικό ήλιο από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα μέσα Μαρτίου, και ο μόνος
τρόπος για να φτάσει το φωτεινό, φυσικό φως στην κοιλάδα όπου είναι χτισμένη η πόλη είναι μέσω ενός συστήματος γιγαντιαίων καθρεφτών.Rjukan, η πόλη στη Νορβηγία που χρησιμοποιεί γιγάντιους καθρέφτες για να την βλέπει ο ήλιος
Για τον πρώτο αιώνα της ιστορίας του, το Rjukan και οι κάτοικοί του περνούσαν τον μισό χρόνο στη σκιά. Η Νορβηγία βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο, και σε τόσο μεγάλα γεωγραφικά πλάτη, ο ήλιος φαίνεται να αγκαλιάζει τον ορίζοντα για τη διάρκεια των μικρών, χειμερινών ημερών. Αλλά αυτό δεν ήταν το μόνο πρόβλημα που κράτησε τον Rjukan στη σκιά. Ο Νορβηγός μηχανικός Sam Eyde ίδρυσε την πόλη στην κοιλάδα Vestfjord στις αρχές του 20ου αιώνα για να φιλοξενήσει εργαζόμενους στο νέο υδροηλεκτρικό εργοστάσιό του. Η τοποθεσία ήταν βολικά κοντά στον καταρράκτη Rjukanfossen που τροφοδοτούσε το εργοστάσιο, αλλά είχε ένα σημαντικό μειονέκτημα: Τα καθαρά βουνά στα βόρεια και νότια έριχναν μια θλιβερή σκιά στους κατοίκους.
Οι αρνητικές επιπτώσεις της διαβίωσης στην ηλιόλουστη περιοχή έγιναν εμφανείς αμέσως. Οι χειμώνες του Rjukan δεν είναι εντελώς σκοτεινοί, αλλά στερούνται τη ζεστασιά και τη φωτεινότητα της ζωής κάτω από τον ήλιο. Το 1913, ο Eyde πρότεινε για πρώτη φορά να κατασκευάσει έναν τεράστιο καθρέφτη για να αξιοποιήσει και να ανακατευθύνει το φως του ήλιου στους κατοίκους της πόλης το χειμώνα, αλλά το έργο δεν κατάφερε να περάσει από το στάδιο σύλληψης στην εφαρμογή του. Ως εναλλακτική λύση, χτίστηκε ένα τελεφερίκ για να μεταφέρει τους πολίτες από την κοιλάδα στα βουνά όπου θα μπορούσαν να απορροφήσουν κάποια ποσότητα της πολύ απαραίτητης βιταμίνης D. Το τελεφερίκ, που ονομάζεται Krossobanen, λειτουργεί ακόμα σήμερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου