Η κυβέρνηση ανεβάζει στροφές προκειμένου να ανανεωθεί ο στόλος των Ι.Χ. αυτοκινήτων, των ταξί, ακόμη και των γερασμένων λεωφορείων, με ισχυρά κίνητρα που θα οδηγούν στη διευκόλυνση της αντικατάστασής τους από τους ιδιοκτήτες.
Η κεντρική ιδέα είναι η παροχή κινήτρων με μείωση των δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων, είτε ηλεκτροκίνητων, είτε υβριδικών, είτε με αέριο.
Ολόκληρο το σχέδιο
απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάστασης με νέα φιλικά προς το περιβάλλον συζητήθηκε την Παρασκευή στη σύσκεψη που είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κώστας Αχ. Καραμανλής με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.
«Κερδισμένοι οι πολίτες»
Το σχέδιο που παρουσιάζει «Το Βήμα της Κυριακής» πήρε το «πράσινο φως» οπό τα συναρμόδια υπουργεία και περιλαμβάνει κίνητρα, όχι μόνο για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά και νια την αγορά νέων. Η επόμενη κίνηση είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το όλο εγχείρημα. Συνοδεύεται δε από τη σημείωση του κ. Καραμανλή προς τον κ. Στάΐκούρα ότι «το κράτος δεν χάνει έσοδο και κερδισμένοι είναι οι πολίτες». Εάν συμφωνήσουν και οι θεσμοί, τότε το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει από το επόμενο έτος, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να ζωντανέψει ξανά και η αγορά αυτοκινήτου.
Η βασική ιδέα όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο είναι να δοθούν κίνητρα στην αγορά πιο νέων και φιλικών προς το περιβάλλον μεταχειρισμένων I.X. αυτοκίνητων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να πριμοδοτηθούν τα καινούργια.
Η ηλεκτροκίνηση
Το ένα τέταρτο της παγκόσμιας ρύπανσης, όπως αναφέρεται στο σχέδιο προγράμματος του υπουργείου Μεταφορών, οφείλεται στις μεταφορές. Το 70% της ρύπανσης που δημιουργείται από τις μεταφορές οφείλεται στην κυκλοφορία των IX αυτοκινήτων. Επομένως η πρωτοβουλία μας αυτή βρίσκεται σε άμεση συνέπεια με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050. Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ι.Χ. στην ΕΕ είναι κάτω του 7%. Στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Όμως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (IX ή και λεωφορεία) είναι ακόμη πολύ ακριβά και η αυτονομία τους περιορισμένη. Το υπουργείο από το 2014 έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πλην όμως οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμένες λόγω του μικρού αριθμού τέτοιων οχημάτων.
Επομένως, σημειώνεται στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, «θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά το αποτύπωμα θα είναι μικρό». Επομένως φορολογικά κίνητρα πρέπει να δοθούν και σε αυτοκίνητα υβριδικά, καθώς και σε νέα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Μέσος όρος ζωής
Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε στοιχεία νια τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος αλλαγής (ζωής) ενός IX είναι 5-7 χρόνια κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Στην Ελλάδα τα στοιχεία δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά ο μέσος όρος είναι υπερδιπλάσιος αυτού της ΕΕ και παρουσίασε αυξητική τάση στα χρόνια της κρίσης. Χαρακτηριστικά μπορώ να αναφέρω ότι ένα ποσοστό της τάξης του 10% είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια» ανέφερε.
Και ανανέωση στόλου των ταξί
Τα περισσότερα ταξί είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας, συνεπώς έπαυσαν να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Τα κίνητρα που σκοπεύει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά νέων αντιρρυπαντικών I.X. αυτοκινήτων θα ισχύσουν (με κάποιες διαφοροποιήσεις) και για τα ταξί, καθώς και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Από το newsbomb
Η κεντρική ιδέα είναι η παροχή κινήτρων με μείωση των δασμών και φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων, είτε ηλεκτροκίνητων, είτε υβριδικών, είτε με αέριο.
Ολόκληρο το σχέδιο
απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων και αντικατάστασης με νέα φιλικά προς το περιβάλλον συζητήθηκε την Παρασκευή στη σύσκεψη που είχε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κώστας Αχ. Καραμανλής με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.
«Κερδισμένοι οι πολίτες»
Το σχέδιο που παρουσιάζει «Το Βήμα της Κυριακής» πήρε το «πράσινο φως» οπό τα συναρμόδια υπουργεία και περιλαμβάνει κίνητρα, όχι μόνο για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, αλλά και νια την αγορά νέων. Η επόμενη κίνηση είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το όλο εγχείρημα. Συνοδεύεται δε από τη σημείωση του κ. Καραμανλή προς τον κ. Στάΐκούρα ότι «το κράτος δεν χάνει έσοδο και κερδισμένοι είναι οι πολίτες». Εάν συμφωνήσουν και οι θεσμοί, τότε το πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει από το επόμενο έτος, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να ζωντανέψει ξανά και η αγορά αυτοκινήτου.
Η βασική ιδέα όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο είναι να δοθούν κίνητρα στην αγορά πιο νέων και φιλικών προς το περιβάλλον μεταχειρισμένων I.X. αυτοκίνητων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να πριμοδοτηθούν τα καινούργια.
Η ηλεκτροκίνηση
Το ένα τέταρτο της παγκόσμιας ρύπανσης, όπως αναφέρεται στο σχέδιο προγράμματος του υπουργείου Μεταφορών, οφείλεται στις μεταφορές. Το 70% της ρύπανσης που δημιουργείται από τις μεταφορές οφείλεται στην κυκλοφορία των IX αυτοκινήτων. Επομένως η πρωτοβουλία μας αυτή βρίσκεται σε άμεση συνέπεια με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050. Ο στόλος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Ι.Χ. στην ΕΕ είναι κάτω του 7%. Στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Όμως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (IX ή και λεωφορεία) είναι ακόμη πολύ ακριβά και η αυτονομία τους περιορισμένη. Το υπουργείο από το 2014 έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, πλην όμως οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμένες λόγω του μικρού αριθμού τέτοιων οχημάτων.
Επομένως, σημειώνεται στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, «θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά το αποτύπωμα θα είναι μικρό». Επομένως φορολογικά κίνητρα πρέπει να δοθούν και σε αυτοκίνητα υβριδικά, καθώς και σε νέα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο.
Μέσος όρος ζωής
Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε στοιχεία νια τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος αλλαγής (ζωής) ενός IX είναι 5-7 χρόνια κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Στην Ελλάδα τα στοιχεία δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά ο μέσος όρος είναι υπερδιπλάσιος αυτού της ΕΕ και παρουσίασε αυξητική τάση στα χρόνια της κρίσης. Χαρακτηριστικά μπορώ να αναφέρω ότι ένα ποσοστό της τάξης του 10% είναι ηλικίας άνω των 30 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια» ανέφερε.
Και ανανέωση στόλου των ταξί
Τα περισσότερα ταξί είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας, συνεπώς έπαυσαν να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Τα κίνητρα που σκοπεύει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά νέων αντιρρυπαντικών I.X. αυτοκινήτων θα ισχύσουν (με κάποιες διαφοροποιήσεις) και για τα ταξί, καθώς και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Από το newsbomb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου