Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Η πρώτη γραπτή καταγγελία πελάτη στον κόσμο είναι 3.800 χρόνων! ...Γιατί ο πελάτης έχει πάντα δίκιο...

Του Γιώργου Λεκάκη
Το πρώτο γραπτό «παράπονο» στον κόσμο, για άθλια εξυπηρέτηση, είναι σε ένα πήλινο δισκίο, που είχε αποσταλεί πριν από 3.750 χρόνια, στην νότια Μεσοποταμία, από την πόλη Ουρ / Ur (νυν Tell el-Muqayyar στο νότιο Ιράκ).
Το δισκίο της αρχαίας Βαβυλωνίας προέρχεται από κάποιον Νάννη / Nanniπρος τον Ea-nasir. Ο Νάννη παραπονιέται ότι του παραδόθηκε λάθος βαθμός χαλκού, καθώς και για την κακή μεταφορά και καθυστέρηση της αποστολής της παραγγελίας του! Και όλα αυτά, το 1750 π.Χ....
Είναι γραμμένο στην ακκαδική γλώσσα με εγχάρακτη σφηνοειδή γραφή. Το δισκίο είναι ύψους 11,6 εκατ. και πάχους 2,6 εκατ.
Μετάφραση του δισκίου έκανε ο ασσυριολόγος A. Leo Oppenheim στο βιβλίο του «Letters From Mesopotamia: Official, Business, and Private Letters on Clay Tablets from Two Millennia» / «Έγγραφα από την Μεσοποταμία: επίσημες, επιχειρηματικές και ιδιωτικές επιστολές σε δισκία από δύο χιλιετίες», 1967.
Το δισκίο ευρίσκεται, βέβαια, στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο (αρ. 131236).

ΠΗΓΗReddit.

Οι ανασκαφές στην Ουρ άρχισαν από την Μεγάλη Βρετανία το 1854, υπό την ηγεσία του J. E. Taylor. Συνέχισε το Πανεπιστημιακό Μουσείο της Πενσυλβάνια μαζί με το Βρετανικό Μουσείο, με τον δρ. Γούλεϊ το 1929.
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε αρχαιολογική αποστολή μπορεί να παίρνει ό,τι βρίσκει, ό,τι θέλει, όσο σπουδαίο και μοναδικό κι αν είναι...

Τώρα, μένει οι Ιρακινοί να κάνουν κι αυτοί εγγράφως τα παράπονά τους στο Βρετανικό Μουσείο, για παράνομη κράτηση του μοναδικού πολιτιστικού τους αγαθού, από τους Βρετανούς…
Από το amfipolinews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου