Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2023

Η τραγωδία του «Κωστάκος» το 1996

Η πυραυλάκατος «Κωστάκος» βυθίζεται στα Αυλάκια της Σάμου αφού προσέκρουσε σε αυτήν το πλοίο «Σάμαινα». Τέσσερα άτομα παρασύρθηκαν με τη βύθιση της. Ανέλκυση του πλοίου πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 1997, αλλά δεν κρίθηκε οικονομικά σκόπιμη η επισκευή του.

Στην φωτογραφία εικονίζεται ελληνική πυραυλάκατος ιδίου τύπου.

Κατά την διάρκεια της τότε διακλαδικής άσκησης Παρμενίων βυθίστηκε σε περιστατικό μετά από σύγκρουση με το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο Σάμαινα η πυραυλάκατος (ταχύ περιπολικό κατευθυνόμενων πυραύλων – ΤΠΚ) Κωστάκος, κλάσης Combattante IIIb.

Δυστυχώς ως συνέπεια της σύγκρουσης

και βύθιση της ΤΠΚ, βρήκαν το θάνατο τέσσερα μέλη του πληρώματος.

ΑΝΘΥΠΑΣΠΙΣΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ. ΚΕΛΕΥΣΤΕΣ ΑΝΑΔΡΑΝΙΣΤΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΜΑΥΡΟΓΙΩΡΓΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Σύμφωνα με το αφιέρωμα του ΠΝ, η εν λόγω πυραυλάκατος ήταν μια από τις έξι της κλάσης (οι υπόλοιπες ήταν οι Καβαλούδης, Ντεγιάννης, Ξένος, Σιμιτζόπουλος και Σταράκης) οι οποίες ναυπηγήθηκαν μετά από παραγγελία του ΓΕΝ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Έλαβε το όνομα αυτό προς τιμήν του φονευθέντος στη Μάλτα, στις 27 Φεβρουαρίου 1942, αξιωματικού του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ.

Στις 4 Νοεμβρίου 1996 (κυβ. Πχης Κ. Λάζαρης), στα Αυλάκια της Σάμου, προσέκρουσε σε αυτήν το επιβατηγό ΣΑΜΑΙΝΑ, με αποτέλεσμα να βυθιστεί η πυραυλάκατος ΚΩΣΤΑΚΟΣ και να παρασύρει στη βύθιση της 4 άτομα από το πλήρωμα της. Μετά από επίπονες προσπάθειες, το πλοίο ανελκύσθηκε στις 15 Μαρτίου 1997, αλλά δεν κρίθηκε οικονομικά σκόπιμη η επισκευή και ενεργοποίησή του.

 

Η Κωστάκος με πλήρη οπλισμό είχε αξία, σύμφωνα με την εκτίμηση του πλοιάρχου Κοροβέση (τότε εκπροσώπου Τύπου ΓΕΝ) περί τα είκοσι δισεκατομμύρια δραχμές. Το ποσό αυτό σε δολάρια της εποχής μας κάνει περίπου 83 εκατομμύρια δολάρια (ισοτιμία ~240 δραχμές ανά δολάριο το 1996) που με την σειρά του σε σημερινές τιμές ανέρχεται στο ποσό των ~133 εκατομμυρίων δολαρίων ή ~116 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ανέλκυσή του πλοίου που ολοκληρώθηκε πέντε μήνες αργότερα αναφέρεται ότι κόστισε περί τα 870 εκατομμύρια δραχμές, ωστόσο όπως αναφέρθηκε ήδη δεν συνέφερε οικονομικά η επισκευή του.

Δείτε επίσης: ΣΑΝ ΨΕΜΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ (ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ 38η συνέχεια. Οι συνέπειες της πράξης)

Πηγές: Facebook Υπηρεσία Ιστορίας Ναυτικούptisidiastima

Από το olympia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου