Τα περίφημα γεωγλυφικά στη Νάζκα του Περού, που η μελέτη και η καταγραφή τους ξεκίνησε τη δεκαετία του 1920, αλλά απέκτησαν σταδιακά παγκόσμια φήμη μία δεκαετία αργότερα, είναι ένα μεγάλο μυστήριο ως προς το ποιοι και γιατί τα φιλοτέχνησαν και, κυρίως, για ποιό λόγο τα έφτιαξαν έτσι ώστε να φαίνονται και να διακρίνονται μόνο από πολύ μεγάλο ύψος, λες και κάποιοι
πέταγαν εκείνες τις εποχές, μεταξύ του 400 π.Χ. και του 1000 μ.Χ., όπου χρονολογούνται.
πέταγαν εκείνες τις εποχές, μεταξύ του 400 π.Χ. και του 1000 μ.Χ., όπου χρονολογούνται.
Όπως καταλαβαίνετε, όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο Αρχαιολογικό αίνιγμα, πολλοί ερευνητές και συνωμοσιογράφοι έχουν εκτιμήσει ότι τα συγκεκριμένα σχέδια σχετίζονται με εξωγήινους, αρχαίους αστροναύτες και γενικότερα με έναν πολιτισμό που είχε τη δυνατότητα να πετάει, είτε αυτός ήταν γήινος, είτε εξωγήινος.
Περισσότερο προσγειωμένες εκτιμήσεις εικάζουν πως πρόκειται είτε για δρόμους της προ-κολομβιανής περιόδου είτε έργα για αγροτικούς ή τελετουργικούς σκοπούς.
Εκείνο που αξίζει να σημειωθεί είναι πως για τη χάραξη των γεωγλυφικών οι δημιουργοί τους χρειάστηκε να αφαιρέσουν 30-40 εκατοστά εδάφους, προκειμένου να φέρουν στο φως την πιο ανοιχτόχρωμη άμμο από κάτω. Αυτή η τακτική αλλά και οι κλιματολογικές συνθήκες στην έρημο του Περού διατήρησαν τα γεωγλυφικά της Νάζκα άθικτα στο διάβα των αιώνων.
Πρόσφατα, όμως, το μυστήριο βαθαίνει ακόμα περισσότερο καθώς μία νεότερη έρευνα για τις «Γραμμές της Νάζκα», δείχνει ότι ταυτοποιήθηκαν είδη πουλιών που δεν μπορεί να υπήρχαν στην έρημο του Περού.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της νέας έρευνας, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Archaeological Science: Reports, οι Μασάκι Έντα, Τακέσι Γιαμασάκι και Μασάτο Σακάι, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χοκάιντο χρησιμοποίησαν μια ορνιθολογικής φύσης προσέγγιση για την ταυτοποίηση των 16 γεωγλυφικών που απεικονίζουν πουλιά.
Όπως αναφέρεται στο reader.gr, ο Μασάκι Έντα δήλωσε: «Μέχρι σήμερα τα πουλιά μελετούνταν με βάση γενικές εντυπώσεις ή μερικά μορφολογικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν σε κάθε σχήμα. Εξετάσαμε σε βάθος τα σχήματα και τα σχετικά μεγέθη που παρουσιάζονται στα ράμφη, τα κεφάλια, τους λαιμούς, τα σήματα, τα φτερά, τις ουρές και τα πόδια και τα συγκρίναμε με αυτά σημερινών πουλιών στο Περού», ανέφερε
«Οι άνθρωποι της Νάζκα που έφτιαξαν τις εικόνες θα μπορούσαν να είχαν δει πελεκάνους ενώ μάζευαν τροφή στις ακτές. Τα ευρήματά μας δείχνουν πως ζωγράφισαν εξωτικά πουλιά, όχι ντόπια, και αυτό θα μπορούσε να ήταν στοιχείο ως προς το γιατί τα ζωγράφισαν εξαρχής», συνεχίζει ο ερευνητής.
«Αν τα εξωτικά πουλιά δεν ήταν σημαντικά για τους ανθρώπους της Νάζκα, δεν θα υπήρχε λόγος να ζωγραφίσουν τα γεωγλυφικά τους», σημειώνει ο Έντα, μιλώντας στο περιοδικό Newsweek.
«Επομένως η ύπαρξή τους θα έπρεπε να σχετίζεται στενά με τον σκοπό της δημιουργίας των γεωγλυφικών….αν και υπάρχουν κάποια γεωγλυφικά με ζώα και φυτά στην “πάμπα” της Νάζκα, τα πουλιά κυριαρχούν. Αυτό δείχνει πως τα πουλιά ήταν σημαντικά για τους ανθρώπους της Νάζκα», αναφέρει ο Ιάπωνας ερευνητής.
Που είδαν αυτά τα εξωτικά πουλιά που δεν συχνάζουν και δεν είναι ενδημικά της ευρύτερης περιοχής; Ταξίδεψαν σε άλλα μέρη και σε ποια; Τους τα έμαθαν κάποιοι και ποιοί;
Από το diadrastika
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου