Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

Νέα επιστημονικά δεδομένα για πιθανή μετάδοση του COVID-19 μέσω σιέλου και η conflict συμπεριφορά της πνευματικής ηγεσίας

Νέα επιστημονικά δεδομένα για πιθανή μετάδοση του COVID-19 μέσω σιέλου και η conflict συμπεριφορά της πνευματικής ηγεσίας

Ιωάννης Κουντουράς

Μόλις δημοσιεύθηκε στο PubMed και σε έγκριτο διεθνές ιατρικό περιοδικό η υποκείμενη μελέτη μας με τίτλο σε ελληνική μετάφραση: “Είναι το αίμα και ο σίελος πηγές διασποράς του COVID-19;”

Συνοπτικά, η μελέτη μας αρχικά αναφέρει

επιστημονικά δεδομένα που καταδεικνύουν ότι ο σίελος εμπεριέχει αντιμικροβιακές, όπως αντιβακτηριακές και αντιικές ιδιότητες συμπεριλαμβανομένων των ιών της ηπατίτιδας Β (HBV) και του κορονοϊού, οι οποίοι ομοιάζουν μεταξύ τους, ανευρίσκονται δε σε πολλά υγρά του σώματος, όπως π.χ. στον σίελο. Στη συνέχεια,   η  μελέτη μας ερεύνησε την πιθανότητα μετάδοσης αυτών των ιών με τον σίελο, σε ορισμένες υποθετικά φερόμενες ως υψηλού κινδύνου πρακτικές στην ελληνική κοινωνία, όπως για παράδειγμα, κατά τη Θεία Κοινωνία. Συνεπώς,  η μελέτη μας συμπεριέλαβε μη ιερείς (λαϊκούς) και εν ενεργεία ιερείς, οι οποίοι εκτίθενται, τουλάχιστον εβδομαδιαίως. 

Τα αποτελέσματά μας ανέδειξαν σημαντικά μεγαλύτερη συχνότητα της HBV λοίμωξης σε μη ιερείς (99,7%) σε σχέση με τους ιερείς (0,3%), υποδεικνύοντας ότι οι ιερείς δεν μολύνονται συχνά από τον HBV. Συναφή επιστημονικά δεδομένα στον διεθνή χώρο καταδεικνύουν, επίσης, ότι, ενώ ο  HBV είναι δυνατόν να ανευρεθεί στον σίελο, εντούτοις  o σίελος δεν καθιστά ικανό τον  HBV να μεταδώσει τη λοίμωξη. Ομοίως, τα δεδομένα νοσηλευόμενων ασθενών με COVID-19 σε κέντρο αναφοράς της Βόρειας Ελλάδας έδειξαν παρόμοια αποτελέσματα: Μόνο τρεις (3) σε σύνολο 940 ασθενών με COVID-19 ήταν ιερείς (0,32%). Το ποσοστό αυτό είναι ανάλογο με αυτό των αιμοδοτών που αναφέρουν άλλοι συγγραφείς στον διεθνή χώρο (0,66%) και τα ευρήματά τους καταδεικνύουν  ότι ο κίνδυνος εξάπλωσης του κορονοϊού μέσω μετάγγισης αίματος είναι μηδαμινός.


Τα αποτελέσματα αυτά απαιτούν μελλοντική επιβεβαίωση σε μεγάλο δείγμα πληθυσμού, διότι φαίνεται να παρέχουν σημαντικές κλινικές και κοινωνικές προεκτάσεις – συνέπειες για την ανθρώπινη σωματική και ψυχική υγεία, όπως για παράδειγμα μεταξύ άλλων κοινωνικών υποστηρικτικών υπηρεσιών, τη ζωτικής σημασίας σωτήρια δωρεά αίματος και τη συμμετοχή σε εκκλησιαστικές ιερές - ζωηφόρες λειτουργίες ορισμένων τμημάτων του πληθυσμού. Προφανώς, οι ανθρώπινες αυτές δραστηριότητες εξασκούν θετική δράση στην ήδη επιβαρυμένη ανθρώπινη ψυχολογία της τρέχουσας περιόδου τόσο στον ελληνικό όσο και στον παγκόσμιο πληθυσμό, όπως αυτή καταγράφεται από την έξαρση της ενδοοικογενειακής βίας, της κατάθλιψης ή των περιπτώσεων αυτοκτονίας λόγω εγκλεισμών ή άλλων περιορισμών. Η κοινωνική, θρησκευτική, εργασιακή και οικονομική ανέχεια κατά την περίοδο της πανδημίας έχει ήδη αφήσει ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα στη σωματική και ψυχική υγεία των μελών των κοινωνιών.


Η παρούσα δειγματοληπτική μελέτη οδηγεί, εκτός των άλλων παραμέτρων και στο ακόλουθο σκεπτικό:

Ενώ, για παράδειγμα,  η πνευματική ηγεσία της Ιεραρχίας όφειλε στοιχειωδώς να λάβει υπόψη της τα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν το διαβόητο αυτό εμβόλιο έναντι του  COVID-19,  αξιολογώντας και τις δύο όψεις του επιστημονικού αυτού «νομίσματος» (θετικές και αρνητικές) πριν προβεί σε δηλώσεις, ακολουθεί, φευ!, μονομερώς μια μερίδα «ειδικών» που την εκθέτουν!

Μια ουσιώδης παρένθεση εδώ. Βέβαια, για ένα συνειδητό μέλος της Εκκλησίας, το αναφερόμενο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι ανυπέρβλητο-λυτρωτικό δώρο Θεϊκό,  αδιαπραγμάτευτο και ανέγγιχτο από κάθε λιλιπούτεια επιστημονική προσέγγιση, η οποία δεν έχει «de facto» την ισχύ μόνιμου αξιώματος. είναι πεπερασμένου ανθρώπινου νου ατελής προσέγγιση, διότι αυτό που ισχύει σήμερα επιστημονικά, είναι δυνατόν να αλλάζει συχνά με την πρόοδο της επιστημονικής έρευνας.


Εντούτοις, αυτή η επίμονη προσκόλληση της εκκλησιαστικής ηγεσίας σε φορείς «ειδικών», συχνά χωρίς αξιόλογο επιστημονικό αντικειμενικό αντίκτυπο, αλλά  με «αξιόλογο» πιθανολογούμενο καλοπληρωμένο πολιτικάντικο αγνωστικιστικό  ταπεραμέντο υπεροψίας, όντως χρήζει διαγνωστικής προσέγγισης και ερμηνείας. Αναμφισβήτητα, οι αντιδράσεις, οι καταδικαστέες  απειλητικές παρεμβάσεις, σε τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, σηματοδοτούν εγρήγορση και αντικειμενική επιστημονική προσέγγιση, στοχεύοντας στη σαφή ενημέρωση του σκεπτόμενου πληθυσμού με πειθώ. Και τούτο, διότι είναι αντιεπιστημονικό «ειδικοί» να προβαίνουν με ανήκουστο, απειλητικό «τσαρλατανικό» και αήθη δικτατορικό τρόπο, σε υποδείξεις ή και σε εντολές για υποχρεωτικό εμβολιασμό του κόσμου με το διαβόητο πλέον καινοφανές πειραματικό εμβόλιο. Οι υποδείξεις αυτές και οι απειλητικές εντολές, που συνοδεύονται από  εκφοβισμό, στερούνται σαφούς επιστημονικού ερείσματος. Το γεγονός αυτό συντελεί στην προοδευτική διόγκωση των αντιεμβολιαστικών κινημάτων, ενώ αυξάνονται εκείνοι που αμφισβητούν την εγκυρότητα των προγραμμάτων προληπτικού εμβολιασμού. 


Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αυτονομία κάθε ανθρώπου αποτελεί απαραβίαστη θεμελιώδη αρχή και αυτό δεν δικαιολογεί τον ήδη εφαρμοζόμενο υποχρεωτικό εμβολιασμό που προβαίνει ακόμη σε αδόκιμες συνέπειες στους αρνητές των νέας τεχνολογίας πειραματικών  εμβολίων, όπως το εισάγουν δικτατορικά θέτοντας σε διαθεσιμότητα την εργασία και σε άλλες ακόμη επιβαρύνσεις. Η επιβολή υποχρεωτικού εμβολιασμού είναι καταδικαστέα, η δε θέσπιση πρωτοφανούς αυστηρότητας μέτρων έναντι της τρέχουσας πανδημίας από COVID-19, έχει αρνητικό αντίκτυπο σε θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες και κεκτημένα δικαιώματα, όπως προσωπικές, κοινωνικές και θρησκευτικές ελευθερίες.

Ειρήσθω εν παρόδω: Δεν είναι δυνατόν δόκιμοι ερευνητές συνάδελφοι με εκτιμητέο επιστημονικό διεθνώς καθιερωμένο έργο - και για τον λόγο αυτό έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν επιστημονική αντικειμενική άποψη - να σιωπούν όταν, για παράδειγμα, μια πολικάντικη καλοβολεμένη ανεπαρκής περσόνα ιατρικής προέλευσης τους αποκαλεί κατάμουτρα «τσαρλατάνους», διότι έχουν διαφορετική ή αρνητική επιστημονική άποψη για τον συγκεκριμένο πειραματικό εμβολιασμό. Έχοντας προσωπική εμπειρία από μια τέτοια περσόνα, παρεμβαίνω με το «ίδιο μέτρο», όπως λέει ο Σαίξπηρ.

Δείτε τη συνέχεια στο aktines

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου