Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Η παιδική φτώχεια επιδρά αρνητικά στην ανάπτυξη εγκεφάλου

Η ανάπτυξη σε μια οικογένεια με σοβαρά οικονομικά προβλήματα μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στον εγκέφαλο των παιδιών,  σύμφωνα με έρευνα που δείχνει πως η κοινωνικοοικονομική κατάσταση μπορεί να έχει μακροχρόνιο αντίκτυπο στην ανάπτυξη ενός ατόμου.

Οι Αμερικανοί ερευνητές βρήκαν ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη μάθηση, τη γλώσσα και τη συναισθηματική ανάπτυξη τείνουν να είναι πιο περίπλοκες σε άτομα των οποίων οι γονείς είχαν εκπαιδευτεί σε ανώτερο επίπεδο ή που
δούλευαν σε επαγγελματικές και όχι χειρωνακτικές εργασίες.
Οι εξετάσεις εγκεφάλου από εκατοντάδες νέους δείχνουν ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι σταθερά καθ ‘όλη τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας, σύμφωνα με τους ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας.
Αυτό σημαίνει ότι η στόχευση πρόσθετης υποστήριξης στα προσχολικά έτη θα μπορούσε να συμβάλει στην ελαχιστοποίηση των ανισοτήτων που προκαλεί μια σειρά από αρνητικές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων, πρόσθεσαν οι ερευνητές.

«Η πρόωρη ανάπτυξη του εγκεφάλου συμβαίνει στο πλαίσιο της εμπειρίας και του περιβάλλοντος κάθε παιδιού, οι οποίες ποικίλλουν σημαντικά ως συνάρτηση της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Cassidy McDermott και οι συνεργάτες της.

Η νευροεπιστήμη απελευθερώνει τα μυστήρια του εφηβικού εγκεφάλου
Στην παιδική ηλικία, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η οποία περιλαμβάνει το εισόδημα, τις ευκαιρίες και μια σειρά άλλων παραγόντων, έχει συνδεθεί με ένα φάσμα ψυχικής υγείας, γνωστικής ανάπτυξης και ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων.
«Η κοινωνικοοικονομική κατάσταση μπορεί να ασκήσει μερικές αρνητικές επιπτώσεις  στη γνωστική λειτουργία, αλλάζοντας τη διαρθρωτική ανάπτυξη του εγκεφάλου, ιδιαίτερα σε περιοχές που συνδέονται με τη γλώσσα και τη μάθηση», ανέφερε η κ. McDermott. «Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η οδός αντιπροσωπεύει μόνο ένα πιθανό σύνολο αλληλεπιδράσεων μεταξύ του παιδικού περιβάλλοντος, της ανατομίας και της γνώσης».

Πως έγινε η μελέτη
Για τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Neuroscience , οι ερευνητές εξέτασαν 1.243 εικόνες MRI εγκεφάλου από περισσότερους από 623 νέους ηλικίας μεταξύ πέντε και 25 ετών. Ενώ το κοινωνικοοικονομικό σκορ που χρησιμοποιήθηκε δεν έλαβε υπόψη τα οικογενειακά εισοδήματα στις πρώτες μετρήσεις, καθοριστικό παράγοντα της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, συσχετίστηκε με τους παράγοντες γονικής κατοχής και εκπαίδευσης. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει συνδέσμους μεταξύ της γονικής κατοχής, των κερδών και της συνολικής αύξησης του όγκου της φαιάς ύλης του εγκεφάλου.
Ωστόσο, η μελέτη δείχνει ότι η υψηλότερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση στην πρώιμη παιδική ηλικία έχει έντονη επίδραση σε δύο περιοχές του εγκεφάλου, τον θάλαμο και το ραβδωτό σώμα.



Οι εξωτερικές περιοχές του εγκεφαλικού φλοιού και οι εσωτερικές δομές που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο αποτέλεσμα σε απάντηση στην παιδική κοινωνικοοικονομική κατάσταση (McDermott et al / JNeurosci (2018)).
Ο θάλαμος είναι μια βασική περιοχή στο κέντρο του εγκεφάλου που εμπλέκεται στη μετάδοση και επεξεργασία των αισθητηριακών πληροφοριών και ένας μεγαλύτερος όγκος θαλαμού συνδέεται στενά με ταχύτερη σκέψη και υψηλότερο προφορικό IQ. Ενώ οι διαφορές στο μέγεθος και την πολυπλοκότητα αυτών των περιοχών του εγκεφάλου που παρακολουθούνται σε συνάρτηση με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση, έχει αποδειχθεί ότι σχετίζονται με τα μελλοντικά αποτελέσματα ζωής.

ΠΗΓΗ
Από το tromaktiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου