Δεν κρατιούνται...
Υπό την αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του περιοδικού «Foreign Affairs The Hellenic Edition» , οργανώθηκε συνέδριο με τίτλο «Η Θρησκεία στον Σύγχρονο Κόσμο: Προκλήσεις και Προοπτικές για τον Διάλογο και την Ειρήνη».
Το συνέδριο άνοιξε με μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος επισήμανε μεταξύ άλλων, ότι «αι θρησκείαι οφείλουν να αναπτύξουν την ειρηνοποιητικήν των λειτουργίαν αποτελεσματικώτερα, και επαναλαμβάνομεν ότι
‘Βία και πόλεμος εν ονόματι της θρησκείας και του Θεού είναι βία και πόλεμος κατά της θρησκείας και του Θεού‘.
Πρέπει αι θρησκείαι να παύσουν να δίδουν ευπρόσδεκτα επιχειρήματα εις τους αρνητάς της πίστεως και εις όσους αρέσκονται να ταυτίζουν την θρησκείαν με τας αρνητικάς της πτυχάς. Είναι απαράδεκτον, εκπρόσωποι των θρησκειών να εμφανίζωνται ως κήρυκες φανατισμού, να αναρριπίζουν την φλόγα του μίσους και να επιτρέπουν, ελαφρά τη καρδία, να χρησιμοποιούνται από διαφόρους επιτηδείους δι’ αλλοτρίους, μη ειρηνικούς, σκοπούς».
Υπενθύμισε μάλιστα, ότι «εν όψει των εκρήξεων θρησκευτικού φονταμενταλισμού, της ωμής βίας, της καταστροφής θρησκευτικών μνημείων, της επαπειλουμένης ή και εν εξελίξει ‘συγκρούσεως των πολιτισμών’, των διωγμών κατά των θρησκευτικών μειονοτήτων και της στυγνής καταπατήσεως της θρησκευτικής ελευθερίας, η «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας» (Κρήτη, 2016) κατεδίκασε τας νοσηράς αυτάς εκφάνσεις της θρησκευτικότητος και εξήρε την σημασίαν του διαθρησκειακού διαλόγου και την συμβολήν του εις την ειρήνην».
Στην συνέχεια έγινε μια αναφορά στον Μέγα Αλέξανδρο και τον γόρδιο δεσμό που ξεχώρισε. Όπως είπε ο Βαρθολομαίος «ορθώς ελέχθη ότι ο γόρδιος δεσμός της ειρήνης δεν λύνεται με το σπαθί του Μεγαλέξανδρου. Η ειρήνη είναι αιώνιο πρόβλημα και καθήκον ανεκτέλεστο, δεν εξασφαλίζεται ποτέ για πάντα και απαιτεί αδιάκοπο αγώνα. Είμαστε ‘καταδικασμένοι’ στον αγώνα και στην αγωνία για την ειρήνη.
Η ημετέρα Μετριότης επαινεί και στηρίζει πάσαν ειλικρινή πρωτοβουλίαν διά την ειρήνην, αγωνίζεται δε αδιαλείπτως διά τον διάλογον των θρησκειών και διά την ενδυνάμωσιν της συμβολής των εις την καταλλαγήν και την αλληλεγγύην» ανέφερε, σε άλλο σημείο του μηνύματός του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Εκ μέρους της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, χαιρετισμό απηύθυνε ο γ.γ. Δημόσιας Διπλωματίας και Θρησκευτικών Υποθέσεων, Κωνσταντίνος Αλεξανδρής, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «η σπουδαιότητα της θρησκευτικής διπλωματίας, τόσο ως μέσου πρόληψης όσο και ως μέσου επίλυσης διαφορών, έχει γίνει αντιληπτή σε διεθνές επίπεδο. Γι’ αυτό και όλο και πιο συχνά αποτελούν αντικείμενο διακρατικών συναντήσεων, διμερών και πολυμερών, ζητήματα που άπτονται της προστασίας θρησκευτικών ελευθεριών, του ρόλου της θρησκείας, της συμβολής και δημιουργίας συνθηκών διαλόγου μεταξύ των θρησκειών, της ανάγκης προστασίας δοκιμαζόμενων θρησκευτικών κοινοτήτων κ.λπ.». Σε αυτό το σημείο, υπογράμμισε ότι «όσο η κατανόηση θρησκευτικών ιδιαιτεροτήτων είναι ωφέλιμη, άλλο τόσο βλαπτική είναι η ‘θρησκειοποίηση’ πολιτικών συνήθως διαφορών, καθώς αυτή οδηγεί σε δογματοποίηση και κατ’ επέκταση σε δαιμονοποίηση της άλλης πλευράς. Σε ένα τέτοιο σκηνικό, το περιθώριο πλέον εξεύρεσης κοινού εδάφους είναι αδύνατον».
Εκεί ήταν και ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Τσελαλίδης, εκ μέρους του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας Ιερωνύμου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε από την αρχαιότητα τις αξίες εκείνες τις πανανθρώπινες για την ειρήνη, την αλληλεγγύη, την ελευθερία, τη Δημοκρατία. Θα πρέπει, λοιπόν, η χώρα μας να καλλιεργήσει και να δημιουργήσει μια πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη πολιτική, προκειμένου να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίλυση διενέξεων πολεμικών – τρομοκρατία, μετανάστες, πρόσφυγες – για να μπορέσει με αυτόν τον τρόπο να συμβάλλει στη δημιουργική θεώρηση όλων των πτυχών αυτών των κρίσιμων ζητημάτων, να εφεύρει και να καλλιεργήσει τρόπους για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών, θρησκευτικών, πολιτιστικών, στις διάφορες κοινότητες Μέσης Ανατολής για ειρηνική συνύπαρξη, αξιοπρέπεια και αμοιβαία κατανόηση».
Πως άραγε μπορεί κανείς να συνυπάρξει ειρηνικά με εκείνους που έχουν ρητή εντολή μέσα στο Κοράνι να σφάζουν τους «απίστους»; Κάπου δεν μας τα λέει καλά ο εν λόγω κύριος.
Ακολούθησε η εισαγωγική ομιλία της Ελισάβετ Προδρόμου, επισκέπτριας αναπληρώτριας καθηγήτριας στη Σχολή Φλέτσερ του Πανεπιστημίου Tufts, στη Βοστώνη, με θέμα «Ο Θεός, ήπια ισχύς, και γεωπολιτική: θρησκευτική διπλωματία στις σύγχρονες διεθνείς σχέσεις».
«Οι θρησκείες και οι Εκκλησίες, παράγοντες ειρήνης, καταλλαγής και αλληλεγγύης» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ενώ ο «ρόλος των θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών», αναπτύχθηκε από τον π. Roberto Cherubini, της Κοινότητας του Sant ‘ Egidio.
Ο αναπληρωτής καθηγητής Θεολογικής ΕΚΠΑ, Κώστας Ζάρρας, μίλησε για το «Pax religiosa, Pax cultura, και πολιτική (πολιτικοί;)», ενώ η Βασιλική Σταθοκώστα, επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Θεολογίας ΕΚΠΑ, έκλεισε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου με την ανάπτυξη του θέματος «Βαθύτερα αίτια και αφορμές για τη στασιμότητα στον δρομολογιακό και διαθρησκειακό διάλογο».
Υπό την αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του περιοδικού «Foreign Affairs The Hellenic Edition» , οργανώθηκε συνέδριο με τίτλο «Η Θρησκεία στον Σύγχρονο Κόσμο: Προκλήσεις και Προοπτικές για τον Διάλογο και την Ειρήνη».
Το συνέδριο άνοιξε με μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος επισήμανε μεταξύ άλλων, ότι «αι θρησκείαι οφείλουν να αναπτύξουν την ειρηνοποιητικήν των λειτουργίαν αποτελεσματικώτερα, και επαναλαμβάνομεν ότι
‘Βία και πόλεμος εν ονόματι της θρησκείας και του Θεού είναι βία και πόλεμος κατά της θρησκείας και του Θεού‘.
Πρέπει αι θρησκείαι να παύσουν να δίδουν ευπρόσδεκτα επιχειρήματα εις τους αρνητάς της πίστεως και εις όσους αρέσκονται να ταυτίζουν την θρησκείαν με τας αρνητικάς της πτυχάς. Είναι απαράδεκτον, εκπρόσωποι των θρησκειών να εμφανίζωνται ως κήρυκες φανατισμού, να αναρριπίζουν την φλόγα του μίσους και να επιτρέπουν, ελαφρά τη καρδία, να χρησιμοποιούνται από διαφόρους επιτηδείους δι’ αλλοτρίους, μη ειρηνικούς, σκοπούς».
Υπενθύμισε μάλιστα, ότι «εν όψει των εκρήξεων θρησκευτικού φονταμενταλισμού, της ωμής βίας, της καταστροφής θρησκευτικών μνημείων, της επαπειλουμένης ή και εν εξελίξει ‘συγκρούσεως των πολιτισμών’, των διωγμών κατά των θρησκευτικών μειονοτήτων και της στυγνής καταπατήσεως της θρησκευτικής ελευθερίας, η «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας» (Κρήτη, 2016) κατεδίκασε τας νοσηράς αυτάς εκφάνσεις της θρησκευτικότητος και εξήρε την σημασίαν του διαθρησκειακού διαλόγου και την συμβολήν του εις την ειρήνην».
Στην συνέχεια έγινε μια αναφορά στον Μέγα Αλέξανδρο και τον γόρδιο δεσμό που ξεχώρισε. Όπως είπε ο Βαρθολομαίος «ορθώς ελέχθη ότι ο γόρδιος δεσμός της ειρήνης δεν λύνεται με το σπαθί του Μεγαλέξανδρου. Η ειρήνη είναι αιώνιο πρόβλημα και καθήκον ανεκτέλεστο, δεν εξασφαλίζεται ποτέ για πάντα και απαιτεί αδιάκοπο αγώνα. Είμαστε ‘καταδικασμένοι’ στον αγώνα και στην αγωνία για την ειρήνη.
Η ημετέρα Μετριότης επαινεί και στηρίζει πάσαν ειλικρινή πρωτοβουλίαν διά την ειρήνην, αγωνίζεται δε αδιαλείπτως διά τον διάλογον των θρησκειών και διά την ενδυνάμωσιν της συμβολής των εις την καταλλαγήν και την αλληλεγγύην» ανέφερε, σε άλλο σημείο του μηνύματός του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Εκ μέρους της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, χαιρετισμό απηύθυνε ο γ.γ. Δημόσιας Διπλωματίας και Θρησκευτικών Υποθέσεων, Κωνσταντίνος Αλεξανδρής, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «η σπουδαιότητα της θρησκευτικής διπλωματίας, τόσο ως μέσου πρόληψης όσο και ως μέσου επίλυσης διαφορών, έχει γίνει αντιληπτή σε διεθνές επίπεδο. Γι’ αυτό και όλο και πιο συχνά αποτελούν αντικείμενο διακρατικών συναντήσεων, διμερών και πολυμερών, ζητήματα που άπτονται της προστασίας θρησκευτικών ελευθεριών, του ρόλου της θρησκείας, της συμβολής και δημιουργίας συνθηκών διαλόγου μεταξύ των θρησκειών, της ανάγκης προστασίας δοκιμαζόμενων θρησκευτικών κοινοτήτων κ.λπ.». Σε αυτό το σημείο, υπογράμμισε ότι «όσο η κατανόηση θρησκευτικών ιδιαιτεροτήτων είναι ωφέλιμη, άλλο τόσο βλαπτική είναι η ‘θρησκειοποίηση’ πολιτικών συνήθως διαφορών, καθώς αυτή οδηγεί σε δογματοποίηση και κατ’ επέκταση σε δαιμονοποίηση της άλλης πλευράς. Σε ένα τέτοιο σκηνικό, το περιθώριο πλέον εξεύρεσης κοινού εδάφους είναι αδύνατον».
Εκεί ήταν και ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Τσελαλίδης, εκ μέρους του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας Ιερωνύμου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε από την αρχαιότητα τις αξίες εκείνες τις πανανθρώπινες για την ειρήνη, την αλληλεγγύη, την ελευθερία, τη Δημοκρατία. Θα πρέπει, λοιπόν, η χώρα μας να καλλιεργήσει και να δημιουργήσει μια πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη πολιτική, προκειμένου να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίλυση διενέξεων πολεμικών – τρομοκρατία, μετανάστες, πρόσφυγες – για να μπορέσει με αυτόν τον τρόπο να συμβάλλει στη δημιουργική θεώρηση όλων των πτυχών αυτών των κρίσιμων ζητημάτων, να εφεύρει και να καλλιεργήσει τρόπους για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών, θρησκευτικών, πολιτιστικών, στις διάφορες κοινότητες Μέσης Ανατολής για ειρηνική συνύπαρξη, αξιοπρέπεια και αμοιβαία κατανόηση».
Πως άραγε μπορεί κανείς να συνυπάρξει ειρηνικά με εκείνους που έχουν ρητή εντολή μέσα στο Κοράνι να σφάζουν τους «απίστους»; Κάπου δεν μας τα λέει καλά ο εν λόγω κύριος.
Ακολούθησε η εισαγωγική ομιλία της Ελισάβετ Προδρόμου, επισκέπτριας αναπληρώτριας καθηγήτριας στη Σχολή Φλέτσερ του Πανεπιστημίου Tufts, στη Βοστώνη, με θέμα «Ο Θεός, ήπια ισχύς, και γεωπολιτική: θρησκευτική διπλωματία στις σύγχρονες διεθνείς σχέσεις».
«Οι θρησκείες και οι Εκκλησίες, παράγοντες ειρήνης, καταλλαγής και αλληλεγγύης» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ενώ ο «ρόλος των θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών», αναπτύχθηκε από τον π. Roberto Cherubini, της Κοινότητας του Sant ‘ Egidio.
Ο αναπληρωτής καθηγητής Θεολογικής ΕΚΠΑ, Κώστας Ζάρρας, μίλησε για το «Pax religiosa, Pax cultura, και πολιτική (πολιτικοί;)», ενώ η Βασιλική Σταθοκώστα, επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Θεολογίας ΕΚΠΑ, έκλεισε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου με την ανάπτυξη του θέματος «Βαθύτερα αίτια και αφορμές για τη στασιμότητα στον δρομολογιακό και διαθρησκειακό διάλογο».
Βλέπεται πως οι εξελίξεις επάνω στο θέμα της πανθρησκείας είναι ραγδαίες και στη χώρα μας. Αυτό που λείπει ωστόσο, όπως ίσως θα μπορέσατε να προσέξετε, είναι η αναφορά στον Χριστό! Όπως σας έχουμε ξαναγράψει, ο Ιησούς Χριστός και η φωτεινή του Αλήθεια, δεν έχουν θέση στην επερχόμενη πανθρησκεία που θα έχει σαν Θεό της τον Γιαχβέ-Αλλάχ.
Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως καμία σχέση δεν μπορεί να έχει το ΦΩΣ, που είναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ με το σκοτάδι στο οποίο βύθισαν την ανθρωπότητα οι διάφορες θρησκείες και στο ακόμη μεγαλύτερο που φέρνει η ένωση τους στις μέρες μας.
(φώτο: Pexels)
el.gr
Από το thesecretrealtruth
Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως καμία σχέση δεν μπορεί να έχει το ΦΩΣ, που είναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ με το σκοτάδι στο οποίο βύθισαν την ανθρωπότητα οι διάφορες θρησκείες και στο ακόμη μεγαλύτερο που φέρνει η ένωση τους στις μέρες μας.
(φώτο: Pexels)
el.gr
Από το thesecretrealtruth
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου