Πηγή: "Το Βήμα"
Ο μεγαλύτερος αγοραστής σίτου στην Ελλάδα που ηγείται και του μεριδίου αγοράς (37,6%) της βιομηχανίας ζυμαρικών είναι η εταιρεία Μέλισσα - Κίκιζας.
Η οικογένεια του Γιώργου και της Κανέλλας Κίκιζα από το Ελαιοχώρι Αρκαδίας ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα το 1920, όταν οι δύο μεγαλύτεροι γιοι, από τα συνολικά δώδεκα παιδιά της οικογένειας, άνοιξαν το πρώτο κατάστημα στο χωριό με «εδώδιμα και αποικιακά». Πέντε χρόνια αργότερα, ο μεγαλύτερος γιος, Αθανάσιος, ανοίγει κατάστημα στη
συμβολή των οδών Λένορμαν και Παλαμηδίου στην Αθήνα, το οποίο, σε σύντομο χρονικό διάστημα και αφού όλη η οικογένεια έχει πλέον εγκατασταθεί στην πρωτεύουσα, εξελίσσεται σε υπερκατάστημα για τα δεδομένα της εποχής.
Εισάγει προϊόντα και παράγει δικά του, διαθέτει 35 υπαλλήλους, δύο ταμεία και γενικότερα γίνεται σημείο αναφοράς, σε βαθμό που, λόγω της φήμης του, η γειτονιά στην οποία βρίσκεται αποκτά το όνομα «στου Κίκιζα». Μέσα σε όλες δραστηριότητές της, το 1935 αναθέτει στο μακαρονοποιείο «Δήμητρα» να φτιάξει ζυμαρικά με τη φίρμα τους. Τρία χρόνια αργότερα, οι δύο εταιρείες συνεταιρίζονται και ο Αλέξανδρος Κίκιζας, σε ηλικία μόλις 25 ετών, αναλαμβάνει τη διεύθυνση του μακαρονοποιείου.
Σύμβολο της εργατικότητας
Το 1947 ο Αλέξανδρος Κίκιζας, μαζί με τον αδελφό του Γρηγόρη, έπειτα από πολύχρονη ενασχόλησή του με το αντικείμενο, αποφασίζει να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής μακαρονιών στη λεωφόρο Κηφισού, με την επωνυμία ΒΕΖΑΚ. Το 1954 αποχωρεί ο Γρηγόρης και η εταιρεία παίρνει τη σημερινή της επωνυμία, «Μέλισσα», εμπνεόμενη από το έντομο, σύμβολο της εργατικότητας.
Σήμερα διοικείται από τους απογόνους του Αλ. Κίκιζα και συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων της χώρας, αφού έχει διανύσει μια αξιοπρόσεκτη πορεία επιτυχιών τόσο σε επίπεδο συνεργασιών όσο και σε επίπεδο εξαγορών, όπου ουσιαστικά έχει απορροφήσει σταδιακά ένα μεγάλο μέρος της αγοράς ζυμαρικών, και όχι μόνο, της χώρας μας (Deveta το '77, Πελαργός/Pummaro το '80-'99, Στέλλα, Βλάχα, ΑΒΕΖ, Καζινό τη δεκαετία του 2000).
Παράλληλα, έχει καταφέρει να εκσυγχρονίσει τον εξοπλισμό της και να αυξήσει εντυπωσιακά την παραγωγική της δύναμη, να επεκταθεί στο εξωτερικό, να ιδρύσει θυγατρική στην Πολωνία και να λανσάρει νέες φίρμες, όπως η Primo Gusto.
Ακαδημία Πλάτωνος
Από το pisostapalia
Ο μεγαλύτερος αγοραστής σίτου στην Ελλάδα που ηγείται και του μεριδίου αγοράς (37,6%) της βιομηχανίας ζυμαρικών είναι η εταιρεία Μέλισσα - Κίκιζας.
Η οικογένεια του Γιώργου και της Κανέλλας Κίκιζα από το Ελαιοχώρι Αρκαδίας ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα το 1920, όταν οι δύο μεγαλύτεροι γιοι, από τα συνολικά δώδεκα παιδιά της οικογένειας, άνοιξαν το πρώτο κατάστημα στο χωριό με «εδώδιμα και αποικιακά». Πέντε χρόνια αργότερα, ο μεγαλύτερος γιος, Αθανάσιος, ανοίγει κατάστημα στη
συμβολή των οδών Λένορμαν και Παλαμηδίου στην Αθήνα, το οποίο, σε σύντομο χρονικό διάστημα και αφού όλη η οικογένεια έχει πλέον εγκατασταθεί στην πρωτεύουσα, εξελίσσεται σε υπερκατάστημα για τα δεδομένα της εποχής.
Εισάγει προϊόντα και παράγει δικά του, διαθέτει 35 υπαλλήλους, δύο ταμεία και γενικότερα γίνεται σημείο αναφοράς, σε βαθμό που, λόγω της φήμης του, η γειτονιά στην οποία βρίσκεται αποκτά το όνομα «στου Κίκιζα». Μέσα σε όλες δραστηριότητές της, το 1935 αναθέτει στο μακαρονοποιείο «Δήμητρα» να φτιάξει ζυμαρικά με τη φίρμα τους. Τρία χρόνια αργότερα, οι δύο εταιρείες συνεταιρίζονται και ο Αλέξανδρος Κίκιζας, σε ηλικία μόλις 25 ετών, αναλαμβάνει τη διεύθυνση του μακαρονοποιείου.
Σύμβολο της εργατικότητας
Το 1947 ο Αλέξανδρος Κίκιζας, μαζί με τον αδελφό του Γρηγόρη, έπειτα από πολύχρονη ενασχόλησή του με το αντικείμενο, αποφασίζει να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής μακαρονιών στη λεωφόρο Κηφισού, με την επωνυμία ΒΕΖΑΚ. Το 1954 αποχωρεί ο Γρηγόρης και η εταιρεία παίρνει τη σημερινή της επωνυμία, «Μέλισσα», εμπνεόμενη από το έντομο, σύμβολο της εργατικότητας.
Σήμερα διοικείται από τους απογόνους του Αλ. Κίκιζα και συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων της χώρας, αφού έχει διανύσει μια αξιοπρόσεκτη πορεία επιτυχιών τόσο σε επίπεδο συνεργασιών όσο και σε επίπεδο εξαγορών, όπου ουσιαστικά έχει απορροφήσει σταδιακά ένα μεγάλο μέρος της αγοράς ζυμαρικών, και όχι μόνο, της χώρας μας (Deveta το '77, Πελαργός/Pummaro το '80-'99, Στέλλα, Βλάχα, ΑΒΕΖ, Καζινό τη δεκαετία του 2000).
Παράλληλα, έχει καταφέρει να εκσυγχρονίσει τον εξοπλισμό της και να αυξήσει εντυπωσιακά την παραγωγική της δύναμη, να επεκταθεί στο εξωτερικό, να ιδρύσει θυγατρική στην Πολωνία και να λανσάρει νέες φίρμες, όπως η Primo Gusto.
Ακαδημία Πλάτωνος
Από το pisostapalia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου