Για να κατασκευαστούν αυτά τα τέρατα, απαιτείται ενέργεια και μέταλλα. Στα σωθικά τους κρύβουν από μερικές δεκάδες έως εκατοντάδες λίτρα λιπαντικών, ανάλογα το μέγεθος.
Για να τα κουβαλήσουν στις κορυφογραμμές, διανοίγουν δρόμους μέσα σε δάση. Για να τα τοποθετήσουν κατασκευάζουν βάσεις-τέρατα από μπετόν.
Παράγουν ρεύμα σε ένα μικρό ποσοστό του αιολικού δυναμικού. Όταν δεν φυσάει ικανοποιητικά δεν παράγουν τίποτε. Αλλά και όταν φυσάει πέραν του
επιτρεπομένου, (φάκελος ασφαλούς λειτουργίας) απενεργοποιούνται για αυτοπροστασία και πάλι δεν παράγουν τίποτε.
Για να μεταφερθεί το ρεύμα που παράγουν (όταν παράγουν), δημιουργούνται γραμμές μεταφοράς, συνήθως μέσα σε δάση.
Για να υποστηριχθεί ή μεταβαλλόμενη παραγωγή τους, το δίκτυο πρέπει να έχει stand-by θερμικούς σταθμούς ενέργειας, αλλιώς θα ανατιναχτεί η σταθερότητα του. Οι θερμικοί σταθμοί που δουλεύουν "στο ρελαντί" περιμένοντας μην τυχόν ο Αίολος φυσήξει δυνατά και απενεργοποιηθούν τα φουρφούρια στα Βαρδούσια, καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Ακόμα και τα αυτοκίνητά μας, έχουν πιά start-stop για να μην καίμε τζάμπα καύσιμα στο ρελαντί. (ένας αεριοστρόβιλος, δεν εκκινεί στο "άψε-σβήσε" λές και είναι στατική ηλεκτρογεννήτρια). Σε αυτή την περίπτωση κρατάμε στο "ρελαντί", έναν σταθμό ηλεκτροπαραγωγής…
Έχουν κατηγορηθεί, ότι αλλοιώνουν το τοπίο, σκοτώνουν πτηνά με τις τεράστιες πτέρυγες γίνονται εστίες πυρκαγιών (αστοχία-βραχυκύκλωμα) και τελευταία έχει ανακινηθεί και το θέμα των υποήχων που παράγουν κατά την λειτουργία τους.
Οι σφοδροί πολέμιοι τους, κάνουν σχόλια του τύπου, "σε όλη την διάρκεια της ζωής τους, δέν αποσβένουν ποτέ το κόστος κατασκευής τους", ή "αν δέν επιδοτηθεί (από τους καταναλωτές) η παραγόμενη από αυτά ενέργεια είναι τελείως ασύμφορη η λειτουργία τους".....
Όσο και να έχω ψάξει, δεν έχω δει στην ελληνική νομοθεσία πρόβλεψη για το τι θα γίνουν αυτοί οι γίγαντες όταν περάσει το όριο ζωής τους.
Οι 'επενδυτές" μάλλον θα μας τα αφήσουν να σκουριάζουν , στα βουνά, και τα λιπαντικά να μολύνουν το υπέδαφος ως υπενθύμιση μιας ακόμα άστοχης "οικολογικής" επιλογής…
Ιωάννης Αναστάσιος Πρώιος
Από το trelogiannis
Για να τα κουβαλήσουν στις κορυφογραμμές, διανοίγουν δρόμους μέσα σε δάση. Για να τα τοποθετήσουν κατασκευάζουν βάσεις-τέρατα από μπετόν.
Παράγουν ρεύμα σε ένα μικρό ποσοστό του αιολικού δυναμικού. Όταν δεν φυσάει ικανοποιητικά δεν παράγουν τίποτε. Αλλά και όταν φυσάει πέραν του
επιτρεπομένου, (φάκελος ασφαλούς λειτουργίας) απενεργοποιούνται για αυτοπροστασία και πάλι δεν παράγουν τίποτε.
Για να μεταφερθεί το ρεύμα που παράγουν (όταν παράγουν), δημιουργούνται γραμμές μεταφοράς, συνήθως μέσα σε δάση.
Για να υποστηριχθεί ή μεταβαλλόμενη παραγωγή τους, το δίκτυο πρέπει να έχει stand-by θερμικούς σταθμούς ενέργειας, αλλιώς θα ανατιναχτεί η σταθερότητα του. Οι θερμικοί σταθμοί που δουλεύουν "στο ρελαντί" περιμένοντας μην τυχόν ο Αίολος φυσήξει δυνατά και απενεργοποιηθούν τα φουρφούρια στα Βαρδούσια, καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Ακόμα και τα αυτοκίνητά μας, έχουν πιά start-stop για να μην καίμε τζάμπα καύσιμα στο ρελαντί. (ένας αεριοστρόβιλος, δεν εκκινεί στο "άψε-σβήσε" λές και είναι στατική ηλεκτρογεννήτρια). Σε αυτή την περίπτωση κρατάμε στο "ρελαντί", έναν σταθμό ηλεκτροπαραγωγής…
Έχουν κατηγορηθεί, ότι αλλοιώνουν το τοπίο, σκοτώνουν πτηνά με τις τεράστιες πτέρυγες γίνονται εστίες πυρκαγιών (αστοχία-βραχυκύκλωμα) και τελευταία έχει ανακινηθεί και το θέμα των υποήχων που παράγουν κατά την λειτουργία τους.
Οι σφοδροί πολέμιοι τους, κάνουν σχόλια του τύπου, "σε όλη την διάρκεια της ζωής τους, δέν αποσβένουν ποτέ το κόστος κατασκευής τους", ή "αν δέν επιδοτηθεί (από τους καταναλωτές) η παραγόμενη από αυτά ενέργεια είναι τελείως ασύμφορη η λειτουργία τους".....
Όσο και να έχω ψάξει, δεν έχω δει στην ελληνική νομοθεσία πρόβλεψη για το τι θα γίνουν αυτοί οι γίγαντες όταν περάσει το όριο ζωής τους.
Οι 'επενδυτές" μάλλον θα μας τα αφήσουν να σκουριάζουν , στα βουνά, και τα λιπαντικά να μολύνουν το υπέδαφος ως υπενθύμιση μιας ακόμα άστοχης "οικολογικής" επιλογής…
Ιωάννης Αναστάσιος Πρώιος
Από το trelogiannis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου