Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Η νέα εφαρμογή Zao που κάνει θραύση και οι σοβαρές ανησυχίες που προκαλεί

Από το newsbeast

Επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν σε ένα βιντεοκλίπ το δικό τους πρόσωπο στη θέση του προσώπου ενός διάσημου τραγουδιστή, αθλητή, πολιτικού ή οποιουδήποτε άλλου. Έτσι, μπορεί π.χ. κανείς να «υποδυθεί» πειστικά τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο ή τη Μέριλιν Μονρόε
Η νέα κινεζική εφαρμογή Zao που κυκλοφόρησε την Παρασκευή έγινε αμέσως δημοφιλέστατη.
Εκατομμύρια Κινέζοι την «κατέβασαν» μέσα στο
τελευταίο τριήμερο, αλλά ταυτόχρονα αρκετοί άλλοι εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες ότι η deepfake εφαρμογή, που διαθέτει αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, αποτελεί σοβαρή απειλή για παραβίαση της ιδιωτικότητας, συκοφάντηση, παραπλάνηση και εξαπάτηση σε μαζική κλίμακα.
Η Zao, που ανήκει στη Momo Inc, μια υπηρεσία τύπου Tinder που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, εμφανίστηκε στο ηλεκτρονικό κατάστημα iOS App Store της Κίνας και αμέσως έγινε viral, με συνέπεια οι κεντρικοί υπολογιστές-εξυπηρετητές της εταιρείας σχεδόν να καταρρεύσουν από την απότομη ζήτηση για «κατέβασμα» της εφαρμογής.
In case you haven't heard, is a Chinese app which completely blew up since Friday. Best application of 'Deepfake'-style AI facial replacement I've ever seen.

Here's an example of me as DiCaprio (generated in under 8 secs from that one photo in the thumbnail) 🤯

Οι χρήστες «ανεβάζουν» αρχικά στην εφαρμογή «σέλφι» φωτογραφίες και βίντεο του προσώπου τους που έχουν τραβήξει με το κινητό τηλέφωνο τους, τα οποία η τεχνητή νοημοσύνη της Zao χρησιμοποιεί για να αντικαταστήσει ρεαλιστικά το πρόσωπο μιας διασημότητας με εκείνο του χρήστη. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από μια γκάμα βίντεο διασημοτήτων σε ποιό θέλουν να βάλουν το δικό τους πρόσωπο. Τελικά μπορούν να μοιραστούν αυτά τα ψευδο-βίντεο με τους φίλους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η εταιρεία όμως επικρίνεται ότι βάζει τους χρήστες να συναινέσουν πως το όλο το fake περιεχόμενο που η εφαρμογή δημιουργεί με τα πρόσωπα τους, θα είναι μόνιμα και ανέκκλητα ιδιοκτησία της Zao, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσωεν. Η εταιρεία διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες και τα βίντεο του εαυτού τους που «ανεβάζουν» οι χρήστες, για άλλο λόγο πέρα από τη βελτίωση της ίδιας της εφαρμογής και όχι για σκοπούς μάρκετινγκ ή άλλους.

Δεσμεύθηκε επίσης να αποσύρει από τους υπολογιστές της (servers) όποιο ψηφιακό περιεχόμενο «ανέβασαν» οι χρήστες, αλλά μετά εξεδήλωσαν επιθυμία να διαγράψουν
Παρά τον θόρυβο και τις ανησυχίες, έως το απόγευμα της Δευτέρας, η Zao παρέμενε η δωρεάν εφαρμογή με τα περισσότερα «κατεβάσματα» στην Κίνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου