Στην αρχαία Αθήνα οι πλούσιοι σε έκτακτες περιστάσεις υπιχρεωνονταν από την πολιτεία να επανδρώσουν ένα σκάφος και να αναλάβουν όλα τα έξοδα για τη συντήρηση του πληρώματος ενώ στο νεοελληνικό κράτος οι πλούσιοι ενδιαφέρονται για το πως δε θα πληρώνουν φόρους.
Στην αρχαία αθηναϊκή πολιτεία λειτουργούσε η αντίδοσις. Όταν σε έναν πλούσιο επιβαλλόταν μια λειτουργία δηλαδή μια μορφή έμμεσης φορολογίας που επιβαλλόταν στους πλουσιότερους Αθηναίους, είχε δικαίωμα να υποδείξει κάποιον άλλο πλουσιότερο από τον ίδιο. Αν ο δεύτερος
αρνούνταν θα άλλαζε την περιουσία του με τον πρώτο.
Η χορηγία ήταν υποχρεωτική για τους 120 πιο εύπορους Αθηναίους. Οι πλούσιοι στην Αρχαία Αθήνα πλήρωναν. Καμιά ανάπτυξή δεν θα φέρουν οι πλούσιοι που δεν πληρώνουν φόρους, πουθενά δεν έφεραν. Αν δούμε τις χώρες που θεωρούν πρότυπα οι νεοφιλελεύθεροι, θα εντοπίσουμε φτώχεια, μετανάστευση και διαφθορά.
Το Μπαγκλαντές και η Ρουμανία είναι δυο ενδεικτικά παραδείγματα.
Follow @tiniosΣτην αρχαία αθηναϊκή πολιτεία λειτουργούσε η αντίδοσις. Όταν σε έναν πλούσιο επιβαλλόταν μια λειτουργία δηλαδή μια μορφή έμμεσης φορολογίας που επιβαλλόταν στους πλουσιότερους Αθηναίους, είχε δικαίωμα να υποδείξει κάποιον άλλο πλουσιότερο από τον ίδιο. Αν ο δεύτερος
αρνούνταν θα άλλαζε την περιουσία του με τον πρώτο.
Η χορηγία ήταν υποχρεωτική για τους 120 πιο εύπορους Αθηναίους. Οι πλούσιοι στην Αρχαία Αθήνα πλήρωναν. Καμιά ανάπτυξή δεν θα φέρουν οι πλούσιοι που δεν πληρώνουν φόρους, πουθενά δεν έφεραν. Αν δούμε τις χώρες που θεωρούν πρότυπα οι νεοφιλελεύθεροι, θα εντοπίσουμε φτώχεια, μετανάστευση και διαφθορά.
Το Μπαγκλαντές και η Ρουμανία είναι δυο ενδεικτικά παραδείγματα.
Όποιος θεωρεί ότι αυτό που λείπει από την Ελλάδα είναι περισσότερα mall ή ουρανοξύστες, τότε κάτι κάνει λάθος. Το κυριότερο αναπτυξιακό εργαλείο της Ελλάδας είναι ο πολιτισμός της ο οποίος έχει αναπτυχθεί ελάχιστα σε σχέση με τις δυνατότητες του. Αναπτυξιακό εργαλείο αποτελεί η έρευνα και η καινοτομία και τέλος η εκμετάλλευση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του αγροτικού τομέα ο οποίος πρέπει να γίνει πιο συγκεντρωτικός διότι και το νουνού από συνεταιρισμό ξεκίνησε.
Μελίνα Κονταξή
Ιστορικός Δρ Βαλκανικού Πολιτισμού
Από το amfipolinews
Μελίνα Κονταξή
Ιστορικός Δρ Βαλκανικού Πολιτισμού
Από το amfipolinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου