Λίγο-πολύ, όλοι μας έχουμε πάει σε κάποιο γήπεδο να δούμε είτε την αγαπημένη μας ομάδα, ή κάποιον αγώνα γενικά. Σε αντίθετη με την άνεση του καναπέ μας, το γήπεδο είναι άλλη αίσθηση. Οι φωνές, ο κόσμος, κάποιο περιστατικό, κάποιος διάλογος που μπορεί να κάνεις με τους γύρω. Όλα αυτά όμως ωχριούν μπροστά στο γήπεδο της TJ Tatran Čierny Balog, της ομάδας μιας
μικρής πόλης στην Σλοβακία.
μικρής πόλης στην Σλοβακία.
Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στις κερκίδες -μια διαθέτει στη μια μεριά του γηπέδου- και παρακολουθείτε έναν αγώνα της ομάδας της πόλης Čierny Balog στην Σλοβακία. Ξαφνικά, περνάει από μπροστά σας, μέσα από το γήπεδο, ανάμεσα από την κερκίδα και τον αγωνιστικό χώρο, μια παλιά ατμομηχανή! Το συγκεκριμένο δημοτικό στάδιο είναι ίσως το μοναδικό στον κόσμο μέσα από το οποίο διέρχεται τρένο.
Το Čierny Balog είναι μια μεγάλη κοινότητα -αποτελείται από τρία χωρία-, η οποία κάποτε ήταν ένα από τα κέντρα της Σλοβακικής Εθνικής Εξέγερσης (στα σλοβάκικα, Slovenské národné povstanie, SNP), της ένοπλης εξέγερσης των Σλοβάκων εναντίον των Ναζί. Η εξέγερση ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου του 1944 από την Μπάνσκα Μπίστριτσα, σε μια προσπάθεια αντίστασης κατά των ναζιστικών στρατεύματων που είχαν καταλάβει τη σλοβακική επικράτεια και ανατροπής της κυβέρνησης που συνεργαζόταν με τους κατακτητές της χώρας. Παρόλο που η αντίσταση νικήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις ναζιστικές δυνάμεις, οι επιχειρήσεις των ανταρτών συνεχίστηκαν έως ότου ο Σοβιετικός, ο Τσεχοσλοβακικός και ο Ρουμανικός στρατός απελευθέρωσαν τη Σλοβακία το 1945.
Ο σχεδιασμός για το σιδηρόδρομο ξεκίνησε το 1898 και η κατασκευή άρχισε το 1908. Το 1909 ξεκίνησε η τακτική μεταφορά ξύλου. Το δίκτυο επεκτάθηκε για τη μεταφορά ξύλου από τα δάση και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα ο σιδηρόδρομος είχε συνολικό μήκος 131,97 χλμ., το πιο εκτεταμένο δασικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην Τσεχοσλοβακία. Από τις 19 Ιουλίου του 1927, επιτρεπόταν πλέον και η κυκλοφορία επιβατών στη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία λειτούργησε μέχρι το 1962. Το 1982, ο σιδηροδρομικός σταθμός σταμάτησε να λειτουργεί, αλλά δέκα χρόνια αργότερα, άρχισε να λειτουργεί και πάλι, ως σιδηροδρομικός σταθμός πολιτιστικής κληρονομιάς για τους τουρίστες. Σήμερα, η σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 17 χιλιόμετρα.
Όταν κατασκευάστηκε ο σιδηρόδρομος το 1914, δεν υπήρχε ακόμη ποδοσφαιρικό γήπεδο. Το γήπεδο χτίστηκε αργότερα, όταν το χωριό μεγάλωσε. Το γήπεδο ανήκει στον τοπικό σύλλογο, την TJ Tatran Čierny Balog.
Είναι ένα μικρό γήπεδο με μόνο δύο κερκίδες στη μία πλευρά και ανοικτό στις άλλες τρεις. Οι γραμμές περνούν ακριβώς μπροστά από τις κερκίδες.
από: amusing planet και wikipedia
Από το 3otiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου