Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

σο περισσότερο χρόνο περνούν τα παιδιά μπροστά στην οθόνη τόσο καθυστερεί η ανάπτυξή τους

Μια μελέτη έχει συνδέσει τον αυξημένο χρόνο χρήσης της οθόνης με καθυστερημένη ανάπτυξη στα παιδιά, αναζωπυρώνοντας την υπόθεση σχετικά με το βαθμό στον οποίο οι γονείς θα πρέπει να περιορίσουν το χρόνο που ξοδεύουν τα παιδιά τους στις ηλεκτρονικές συσκευές.
Ερευνητές από τον Καναδά, λένε ότι παιδιά που πέρασαν περισσότερο χρόνο μπροστά από ηλεκτρονικές συσκευές σε ηλικία δύο ετών, είχαν χαμηλότερα επίπεδα
ανάπτυξης στην ηλικία των τριών, από τα παιδιά που είχαν περάσει σχετικά λίγο χρόνο με τις συσκευές. Παρόμοιο αποτέλεσμα διαπιστώθηκε και όταν ο χρόνος παρακολούθησης των παιδιών ηλικίας τριών ετών συγκρίθηκε με την ανάπτυξή τους στα πέντε χρόνια.

Οι συγγραφείς λένε ότι οι γονείς πρέπει να είναι προσεκτικοί σχετικά με το πόσο χρόνο αφήνουν τα παιδιά τους να περνούν μπροστά από τις ηλεκτρονικές τους συσκευές.
Αλλά τα αποτελέσματα έχουν αμφισβητηθεί από άλλους στον τομέα, που λένε ότι η μελέτη δεν έλαβε υπόψη για ποιο λόγο τα παιδιά χρησιμοποιούσαν τις συσκευές και ότι είχε μικρότερο αντίκτυπο σε σχέση με το εισόδημα της οικογένειας, τον ύπνο του παιδιού και το αν οι γονείς τους, τους διάβαζαν κάποιο βιβλίο.
Γράφοντας στο περιοδικό Jama Pediatrics, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Waterloo, του University of Calgary και του Alberta Children’s Hospital Research Institute, περιγράφουν πώς διερεύνησαν το θέμα, εξετάζοντας την ώρα που περνούσαν μπροστά στην οθόνη και την ανάπτυξη περισσότερων από 2.400 παιδιών ηλικίας μεταξύ δύο και πέντε ετών . Τα δεδομένα συλλέχθηκαν τουλάχιστον μία φορά για κάθε παιδί.

Στα δύο, τρία και πέντε χρόνια, ζητήθηκε από τις μητέρες να καταγράψουν πόση ώρα το παιδί τους ξόδεψε μπροστά στην οθόνη, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου μπροστά από την τηλεόραση, τον υπολογιστή ή άλλες συσκευές. Επίσης, συμπλήρωναν τυποποιημένα ερωτηματολόγια για να αξιολογήσουν την εξέλιξη του παιδιού τους, με ερωτήσεις όπως το αν το παιδί μπορούσε να ολοκληρώσει καθήκοντα, όπως να σχεδιάσει συγκεκριμένα σχήματα, να αντιγράψει ορισμένες συμπεριφορές ή να σχηματίσει προτάσεις – πράγματα που καλύπτουν πεδία από τον έλεγχο της κίνησης έως επικοινωνιακές δεξιότητες.

Άλλες πτυχές της ζωής του παιδιού, όπως ο ύπνος και το αν οι γονείς του διάβαζαν βιβλία, εξετάστηκαν επίσης.
Κατά μέσον όρο, τα παιδιά ηλικίας δύο ετών περνούσαν περίπου 17 ώρες την εβδομάδα μπροστά σε οθόνες, οι οποίες αυξάνονταν σε σχεδόν 25 ώρες την εβδομάδα στα τρία χρόνια, πριν πέσουν στις 11 ώρες την εβδομάδα στην ηλικία των πέντε ετών.
Η ομάδα λέει ότι εμφανίστηκε μια σαφής τάση: όσο περισσότερο χρόνο αναφέρθηκαν να δαπανούν μπροστά στις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών τους, τόσο χαμηλότερα ήταν τα επίπεδα ανάπτυξης.
«Όταν τα μικρά παιδιά παρακολουθούν οθόνες, μπορεί να χάνουν σημαντικές ευκαιρίες για να εξασκήσουν και να κατακτήσουν διαπροσωπικές, κινητικές και επικοινωνιακές δεξιότητες», γράφουν οι συγγραφείς.


Η έρευνα καταλήγει ότι οι γονείς πρέπει να εξισορροπήσουν την ώρα χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών με άλλες δραστηριότητες. «Υπό το πρίσμα αυτού του εγγράφου, θα επαναλάβαμε τη συμβουλή μας ότι οι γονείς πρέπει να περνούν χρόνο αλληλεπιδρώντας με τα παιδιά τους ως οικογένεια, ότι οι οθόνες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται κατά την ώρα του ύπνου και ότι η αλληλεπίδραση με τις συσκευές δεν πρέπει να υποκαθιστά την προσωπική επαφή.»
Από το secnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου