Η λειτουργία Eco στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελεί μια συνήθη πρακτική.
Αυτό που μένει να απαντηθεί, λοιπόν, είναι πόσο αποτελεσματική μπορεί να αποδειχθεί σε πραγματικές και όχι εργαστηριακές συνθήκες.
Η πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκινήτων προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποίησει βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, είτε αυτά
αφορούν τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο είτε την απόδοση του κινητήρα.Το πλέον σύνηθες είναι ο διακόπτης Eco, ο οποίος επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει τις αποδοτικότερες ρυθμίσεις ενός κινητήρα.
Στην πραγματικότητα, η λειτουργία Eco δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τον κινητήρα αλλά και με την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού ή ακόμα και του συστήματος μετάδοσης, επιτρέποντας στον οδηγό να υιοθετήσει με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα έναν οικονομικότερο τρόπο κίνησης.
Eco Mode
Οικονομικότερο στα… χαρτιά, καθώς λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη από το Consumer Reports, η θεωρία απέχει και μάλιστα σημαντικά από την πράξη.
Η απόδοση στην πόλη
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύει ένας οδηγός σε ετήσια βάση είναι σε αστικό περιβάλλον, η απόδοση της λειτουργίας Eco ενός αυτοκινήτου σε αυτές τις συνθήκες αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.
Στην πράξη, βέβαια, οι χαμηλές ταχύτητες κίνησης, οι συχνές ακινητοποιήσεις και η ανάγκη του οδηγού να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης, επί της ουσίας «ακυρώνει» τα οφέλη που προκύπτουν από τη διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα και της μονάδας ελέγχου του πεντάλ γκαζιού και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με την ενεργοποίηση του Eco Mode.
Πολλές φορές, λοιπόν, ο οδηγός αναγκάζεται να πιέσει περισσότερο το γκάζι ώστε να καταφέρει να επιταχύνει και να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης, παρακάμπτοντας τη διάθεση του ίδιου του κινητήρα να αυξήσει τους βιορυθμούς του με έναν πιο νωχελικό ρυθμό και του κιβωτίου να διατηρήσει μια υψηλότερη σχέση μετάδοσης.
Mηδενικό κέρδος στον αυτοκινητόδρομο
Η εικόνα δεν αλλάζει παρ’ όλα αυτά και σε ευνοϊκότερες συνθήκες κίνησης, όπως ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Κι αυτό γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου είναι σταθερά υψηλή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτιστοποίησης από την παραμετροποιημένη απόκριση-λειτουργία του γκαζιού ή του αυτόματου κιβωτίου.
Αντιθέτως, σημαντική διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου προκύπτει αν περιορίσουμε, έστω και κατά 10 χλμ./ώρα, την ταχύτητα κίνησης, αν αφαιρέσουμε το περιττό βάρος και αν εξασφαλίσουμε την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή πίεση των ελαστικών.
Συμπέρασμα
Η απόσταση που χωρίζει στην πράξη τα προγράμματα οδήγησης ενός αυτοκινήτου είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων μικρή. Μπορεί, λοιπόν, η λειτουργία Eco να προσφέρει κάποια εργαλεία ώστε να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου, ωστόσο, το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν θα επιτευχθεί αν ο ίδιος ο οδηγός δεν υιοθετήσει έναν διαφορετικό τρόπο… προσέγγισης, προσαρμόζοντας τις συνήθειές του.
Άλλωστε ένα αποδοτικότερο στιλ οδήγησης αποδεικνύεται στο τέλος της ημέρας πολύ πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε τεχνολογία-εφαρμογή περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου.
carandmotor/ photo pexels
Από το el.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου