Το θέμα των ΣΤΕΝΩΝ που ξεκίνησε πυροδοτεί όλα τα ανοικτά εθνικά προβλήματα μας με την τουρκία στο ΑΙΓΑΙΟ.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Αυτές τις μέρες από τα Δαρδανέλια και προς την Μαύρη Θάλασσα μπαινοβγαίνουν πολεμικά του ΝΑΤΟ οργανώνοντας
άριστα την μεγάλη άσκηση(Defender Europe 2021).Την ίδια στιγμή η Ρωσία σύμφωνα με δηλώσεις των επιτελείων της έχει βγάλει όλα τα υποβρύχια της Μαύρης Θάλασσας και περιμένει τους
“υψηλούς καλεσμένους”, ταυτόχρονα έχει κινητοποιήσει αερομεταφερόμενες επίλεκτες δυνάμεις σε όλο το μήκος από Κριμαία και οριογραμμή με την Αν. Ουκρανία.
Δεν θα μας ενδιέφεραν όλα αυτά αν οι πολεμικοί αυτοί στόλοι δεν χρησιμοποιούσαν το ΑΙΓΑΙΟ για να εισέλθουν στα ΣΤΕΝΑ ή για βγουν από αυτά (βλ. ρωσικό ναυτικό) για να μεταβεί πρωτίστως στην Συρία.
Και ενώ ο τούρκος ΥΠΑΜ με λεκτικές απειλές ετοιμάζει “απαλλοτριώσεις” Ελληνικών νησιών δηλώνοντας , ότι δήθεν δεν έχουν υφαλοκρηπίδα και ότι οι Έλληνες φταίνε για τα κακά της μοίρας τους , την ίδια ώρα υπάρχει σπαραγμός μεγάλος στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις με αφορμή το καθεστώς που διέπει τα ΣΤΕΝΑ.
ΠΑΛΙ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΠΥΡΟΔΟΤΟΥΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
” Εξελίξεις έχει πυροδοτήσει στην Τουρκία τις τελευταίες ώρες η ανακοίνωση που εξέδωσαν 103 απόστρατοι ναύαρχοι του Πολεμικού Ναυτικού, επικρίνοντας την κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Στην επιστολή που εξέδωσαν τα ξημερώματα της Κυριακής, οι ναύαρχοι στρέφονται κατά της κυβέρνησης για τη στάση της αναφορικά με τη Συνθήκη του Μοντρέ, ενώ την κατηγορούν για προσπάθεια ισλαμοποίησης των ενόπλων δυνάμεων.
Παράλληλα, προειδοποιούν ότι η Τουρκία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις, που θα απειλούν την εθνική ασφάλεια, αν επιδιώξει αλλαγή της Συνθήκης. Η Συνθήκη του Μοντρέ, που υπεγράφη το 1936, έδωσε στην Τουρκία τον έλεγχο των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και της επέστρεψε τη στρατικοποίησή τους.
Η εισαγγελία της Άγκυρας ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ότι άνοιξε έρευνα αναφορικά με αυτή την ανακοίνωση και τους συντάκτες της. Ήδη, η ανακοίνωση έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις κυβερνητικών στελεχών και κάποιοι κάνουν λόγο για κείμενο που «θυμίζει πραξικόπημα».
Πηγή: https://www.iefimerida.gr/kosmos/toyrkia-103-apostratoi-nayarhoi-erntogan
Στις 31 Μαρτίου 2021 διαβάζοντας τον τουρκικό τύπο παρατηρούμε μέσα στην τουρκία κινητικότητα για το θέμα των ΣΤΕΝΩΝ και επισημαίνουμε στο https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2021/03/blog-post_196.html
” Η ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ ΉΤΑΝ Η ΤΕΛΕΙΑ ΕΥΚΑΙΡΊΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΉΣΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΎΠΟΛΗΣ.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΒΓΗΚΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ότι “νομικά η συνθήκη του Μοντραί που ρυθμίζει την ναυσιπλοία στα Στενά δεν μπορεί να αλλάξει”
ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΠΕ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: ( με αυτά που σκαρφίζονται θέλουν να αλλάξουν- αναδιαμορφώσουν την παραπάνω συνθήκη με άλλο τρόπο )
Από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδος Σαμπάχ.
” Η κατασκευή ενός τεράστιου καναλιού στην άκρη της Κωνσταντινούπολης πρόκειται να ξεκινήσει στο εγγύς μέλλον, ανακοίνωσε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας Adil Karaismailoismlu.
«Το Kanal Istanbul θα χρησιμεύσει ως διεθνής πλωτής οδός που θα συμπληρώσει την εφοδιαστική δύναμη και την υποδομή της Τουρκίας, εκτελώντας μια σημαντική λειτουργία στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο», δήλωσε ο Karaismailoğlu σε συνάντηση στην πρωτεύουσα της Άγκυρας…..
Το κανάλι θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα βόρεια της Κωνσταντινούπολης με τη Θάλασσα του Μαρμαρά στα νότια, σχεδιασμένη ως εναλλακτική παγκόσμια ναυτιλιακή λωρίδα και εκτιμάται ότι κοστίζει περίπου 75 δισεκατομμύρια TL (9,2 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κυβέρνηση λέει ότι θα διευκολύνει τη ναυτιλιακή κίνηση στο Στενό του Βοσπόρου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα θαλάσσια περάσματα στον κόσμο, και θα αποτρέψει ατυχήματα παρόμοια με αυτά της περασμένης εβδομάδας στο κανάλι Σουέζ της Αιγύπτου, όπου ένα γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων κατατέθηκε και μπλόκαρε το κανάλι για σχεδόν μια εβδομάδα .
Η απόφραξη έριξε την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε αταξία, απειλώντας δαπανηρές καθυστερήσεις για εταιρείες που ήδη παλεύουν με περιορισμούς COVID-19, και σχεδόν διπλασιάστηκαν τα ποσοστά για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου.
Ο Karaismailoğlu είπε ότι το ατύχημα προκάλεσε μια μεγάλη κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο, σημειώνοντας ότι το μπλοκάρισμα προκάλεσε καθημερινή απώλεια περίπου 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Η παγκόσμια κρίση δημιούργησε μια ευκαιρία για τη χώρα μας», δήλωσε ο υπουργός.
Δήλωσε ο Karaismailoğlu.
«Ο Βόσπορος είναι ένα υπαίθριο μουσείο με αρχιτεκτονική και ιστορικές βίλες», σημείωσε ο υπουργός. «Το ίδιο το στενό είναι ένα φυσικό θαύμα. Η Κωνσταντινούπολη θα συναντηθεί τώρα περισσότερο με τη θάλασσα. “
Το κανάλι 45 χιλιομέτρων (27,96 μίλια), το οποίο θα κατασκευαστεί στον διάδρομο Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu της Κωνσταντινούπολης, θα έχει χωρητικότητα 160 πλοίων την ημέρα και αναμένεται να δημιουργήσει σημαντική οικονομική αξία μειώνοντας τις περιόδους και το κόστος διέλευσης, εκτός από τέλη διέλευσης.
Ωστόσο, οι επικριτές επισημαίνουν τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου στη Θάλασσα του Μαρμαρά και τα ίδια τα 15 εκατομμύρια megapolis μέσω επιπτώσεων στους υδάτινους πόρους και μια πιθανή έκρηξη κατασκευής κατά μήκος της διαδρομής του καναλιού. Επιπλέον, το τεράστιο κόστος του έργου είναι επίσης ένα σημείο διαμάχης με επικριτές υποστηρίζοντας ότι τέτοια κεφάλαια θα μπορούσαν να εκτραπούν σε διάφορα άλλα θέματα προτεραιότητας, συμπεριλαμβανομένης μιας επείγουσας προσπάθειας ανανέωσης των πόλεων που εκκρεμεί πριν από έναν μεγάλο σεισμό που αναμένεται να πλήξει την
(ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ) πόλη.”
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στην https://www.dailysabah.com/business/transportation/turkey-to-soon-start-work-on-huge-waterway-project-kanal-istanbul
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΆΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ,ΟΠΩΣ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ.
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Η ΡΩΣΙΑ ;
ΗΔΗ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΘΟΤΙ ΑΛΛΆΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΌΡΤΑ Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ.
ΠΡΆΓΜΑΤΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΘΑ ΠΑΙΧΤΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΗΔΗ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ.
ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΝΑΛΙ ΘΑ ΘΕΣΕΙ ΣΕ ΓΕΩΣΤΑΤΙΚΌ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΥΠΌΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ.
ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΛΕΟΝΕΚΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΉΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ .”
Το επόμενο λοιπόν διάστημα προβλέπεται γεμάτο με εκπλήξεις.
Το ΘΕΜΑ των ΣΤΕΝΩΝ που ξεκίνησε πυροδοτεί όλα τα ανοικτά εθνικά προβλήματα μας με την τουρκία στο ΑΙΓΑΙΟ.
Σε λίγο θα κατανοήσουμε, ότι όλοι οι γεωπολιτικοί σχεδιασμοί των μεγάλων της γης συγκλίνουν στα ΣΤΕΝΑ δηλ. στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ” και τίθεται παγκοσμίως το προφητικό υπό των αγίων μας από παλαιότερες ιστορικές περιόδους ” τις άρξει της ΠΟΛΙΣ;”
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Από το triklopodia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου