Η όχι και τόσο χαμογελαστή ιστορία του κίτρινου εικονιδίου.
Το εμβληματικό κίτρινο χαμογελαστό πρόσωπο -με τον τέλειο κύκλο του, τα δύο οβάλ μάτια και ένα μεγάλο, αναποδογυρισμένο ημικυκλικό στόμα- είναι άμεσα αναγνωρίσιμο παγκοσμίως ως σύμβολο της ευτυχίας. Ωστόσο, η ιστορία πίσω από το εικονίδιο δεν είναι τόσο χαρούμενη όσο θα
περίμενε κανείς.
Το κλασικό χαμογελαστό εικονίδιο χρονολογείται από το 1963, όταν, στο Worcester της Μασαχουσέτης, ανατέθηκε στον γραφίστα Harvey Ball να δημιουργήσει μια εικόνα για να ενισχύσει το ηθικό του προσωπικού μιας ασφαλιστικής εταιρίας. Ο Ball πέρασε μόλις 10 λεπτά σχεδιάζοντας ένα χαμογελαστό πρόσωπο σε κίτρινο χαρτί, μια επιφάνεια που επέλεξε απλά "επειδή ήταν λαμπερή και φωτεινή." Ο Ball αμείφθηκε με το επιβλητικό ποσό των 45 δολαρίων για το παγκοσμίου φήμης εικονίδιό του.
Αρχικά, η ασφαλιστική εκτύπωσε το σχέδιο του Ball σε κουμπιά και αφίσες για να τα δώσει στους υπαλλήλους της, ελπίζοντας να τους ευθυμήσει. Δεν είναι γνωστό αν τα αναμνηστικά έπιασαν. Ωστόσο, η εικόνα κέρδισε γρήγορα δημοτικότητα. Κίτρινα χαμογελαστά πρόσωπα άρχισαν να εμφανίζονται παντού, από ευχετήριες κάρτες και αυτοκόλλητα μέχρι μπλουζάκια και μπρελόκ. Και παρόλο που είναι ευρέως αποδεκτό ότι ο Ball σχεδίασε το χαμόγελο, ούτε αυτός ούτε η ασφαλιστική εταιρεία είχαν το εμπορικό σήμα του πλέον εμβληματικού σχεδίου.
Με την πάροδο του χρόνου, υπήρχαν πολλές νομικές μάχες για το ποιος θα μπορούσε πραγματικά να διεκδικήσει την ιδιοκτησία του σχεδίου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι ιδιοκτήτες της Hallmark, οι Bernard και Murray Spain, κατοχύρωσαν τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο με το σύνθημα "Have a Happy Day". Τα αδέλφια πούλησαν περισσότερα από 50 εκατομμύρια κουμπιά και πολλά άλλα προϊόντα με το πρωτότυπο γραφικό του Ball. Στόχος τους ήταν να επιστρέψουν ένα κέρδος προσπαθώντας να φέρνουν την αισιοδοξία πίσω στους Αμερικανούς κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ. Το 1971, τα αδέλφια βρήκαν δημόσια αναγνώριση για το σύμβολο όταν εμφανίστηκαν στην μια τηλεοπτική εκπομπή -παρόλο που γνώριζαν ότι ο Ball ήταν ο αρχικός σχεδιαστής.
Το 1971, ο Γάλλος δημοσιογράφος Franklin Loufrani ξεκίνησε την The Smiley Company, η οποία εξελίχθηκε σε έναν παγκόσμιο γίγαντα αδειοδοτήσεων που εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι και σήμερα. Το 2006, η Walmart προσπάθησε να κατοχυρώσει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του εικονιδίου αλλά έχασε την υπόθεση από την The Smiley Company, η οποία πλέον έχει τα δικαιώματα για τα σύμβολα σε περισσότερες από 100 χώρες.
Το 2001, ο γιος του Harvey Ball, Charlie Ball, προσπάθησε να σώσει τη δημιουργία του πατέρα του από τον κόσμο του καταναλωτισμού ξεκινώντας το World Smile Foundation, μια εταιρεία που επικεντρώνεται σε μικρές, φιλανθρωπικές προσπάθειες.
Με τα χρόνια, υπήρξαν αμέτρητες παραλλαγές του εμβληματικού προσώπου. Μαζί με το σχεδιασμό του, σύμφωνα με τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες της εποχής, άλλαξε και το νόημά του. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό σύμβολο αισιοδοξίας στη δεκαετία του '60, έγινε εμπορικό λογότυπο τη δεκαετία του '70 και έμβλημα της λαϊκής κουλτούρας στη δεκαετία του '90. Σήμερα, το χαμόγελο εμφανίζεται σε αντικείμενα μόδας και ως οπτική διαδικτυακή γλώσσα στα μηνύματα και στις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα.
από: my modern met
Από το 3otiko
Το εμβληματικό κίτρινο χαμογελαστό πρόσωπο -με τον τέλειο κύκλο του, τα δύο οβάλ μάτια και ένα μεγάλο, αναποδογυρισμένο ημικυκλικό στόμα- είναι άμεσα αναγνωρίσιμο παγκοσμίως ως σύμβολο της ευτυχίας. Ωστόσο, η ιστορία πίσω από το εικονίδιο δεν είναι τόσο χαρούμενη όσο θα
περίμενε κανείς.
Το κλασικό χαμογελαστό εικονίδιο χρονολογείται από το 1963, όταν, στο Worcester της Μασαχουσέτης, ανατέθηκε στον γραφίστα Harvey Ball να δημιουργήσει μια εικόνα για να ενισχύσει το ηθικό του προσωπικού μιας ασφαλιστικής εταιρίας. Ο Ball πέρασε μόλις 10 λεπτά σχεδιάζοντας ένα χαμογελαστό πρόσωπο σε κίτρινο χαρτί, μια επιφάνεια που επέλεξε απλά "επειδή ήταν λαμπερή και φωτεινή." Ο Ball αμείφθηκε με το επιβλητικό ποσό των 45 δολαρίων για το παγκοσμίου φήμης εικονίδιό του.
Αρχικά, η ασφαλιστική εκτύπωσε το σχέδιο του Ball σε κουμπιά και αφίσες για να τα δώσει στους υπαλλήλους της, ελπίζοντας να τους ευθυμήσει. Δεν είναι γνωστό αν τα αναμνηστικά έπιασαν. Ωστόσο, η εικόνα κέρδισε γρήγορα δημοτικότητα. Κίτρινα χαμογελαστά πρόσωπα άρχισαν να εμφανίζονται παντού, από ευχετήριες κάρτες και αυτοκόλλητα μέχρι μπλουζάκια και μπρελόκ. Και παρόλο που είναι ευρέως αποδεκτό ότι ο Ball σχεδίασε το χαμόγελο, ούτε αυτός ούτε η ασφαλιστική εταιρεία είχαν το εμπορικό σήμα του πλέον εμβληματικού σχεδίου.
Με την πάροδο του χρόνου, υπήρχαν πολλές νομικές μάχες για το ποιος θα μπορούσε πραγματικά να διεκδικήσει την ιδιοκτησία του σχεδίου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι ιδιοκτήτες της Hallmark, οι Bernard και Murray Spain, κατοχύρωσαν τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο με το σύνθημα "Have a Happy Day". Τα αδέλφια πούλησαν περισσότερα από 50 εκατομμύρια κουμπιά και πολλά άλλα προϊόντα με το πρωτότυπο γραφικό του Ball. Στόχος τους ήταν να επιστρέψουν ένα κέρδος προσπαθώντας να φέρνουν την αισιοδοξία πίσω στους Αμερικανούς κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ. Το 1971, τα αδέλφια βρήκαν δημόσια αναγνώριση για το σύμβολο όταν εμφανίστηκαν στην μια τηλεοπτική εκπομπή -παρόλο που γνώριζαν ότι ο Ball ήταν ο αρχικός σχεδιαστής.
Το 1971, ο Γάλλος δημοσιογράφος Franklin Loufrani ξεκίνησε την The Smiley Company, η οποία εξελίχθηκε σε έναν παγκόσμιο γίγαντα αδειοδοτήσεων που εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι και σήμερα. Το 2006, η Walmart προσπάθησε να κατοχυρώσει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του εικονιδίου αλλά έχασε την υπόθεση από την The Smiley Company, η οποία πλέον έχει τα δικαιώματα για τα σύμβολα σε περισσότερες από 100 χώρες.
Το 2001, ο γιος του Harvey Ball, Charlie Ball, προσπάθησε να σώσει τη δημιουργία του πατέρα του από τον κόσμο του καταναλωτισμού ξεκινώντας το World Smile Foundation, μια εταιρεία που επικεντρώνεται σε μικρές, φιλανθρωπικές προσπάθειες.
Με τα χρόνια, υπήρξαν αμέτρητες παραλλαγές του εμβληματικού προσώπου. Μαζί με το σχεδιασμό του, σύμφωνα με τις κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες της εποχής, άλλαξε και το νόημά του. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό σύμβολο αισιοδοξίας στη δεκαετία του '60, έγινε εμπορικό λογότυπο τη δεκαετία του '70 και έμβλημα της λαϊκής κουλτούρας στη δεκαετία του '90. Σήμερα, το χαμόγελο εμφανίζεται σε αντικείμενα μόδας και ως οπτική διαδικτυακή γλώσσα στα μηνύματα και στις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα.
από: my modern met
Από το 3otiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου