Οι επιστήμονες εργάζονται στην εξέλιξη νέου τύπου μπαταριών, που θα είναι πιο μικρές και πιο αποδοτικές σε σχέση με τις υπάρχουσες.
Του Γιάννη Σκουφή
Οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη ή Solid State αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο είναι κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο της τεχνολογίας των μπαταριών.
Κι αυτό γιατί είναι σαφώς πιο ακίνδυνες από
αυτές που χρησιμοποιούμε σήμερα (ιόντων λιθίου) που έχουν υγρό ηλεκτρολύτη, επιτρέπουν την ανάπτυξη μεγαλύτερων στοιχείων και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Αυτό σημαίνει πως μπορούν να παρέχουν την ίδια ενεργειακή χωρητικότητα, kWh δηλαδή, σε μικρότερο όγκο και βάρος, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το βάρος μειώνεται και από το ότι δεν απαιτείται υγρόψυξη, καθώς οι εκλύσεις θερμότητας, ειδικά κατά τη φόρτιση είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Μια τέτοια μπαταρία λοιπόν εξελίσσει η Samsung, η οποία όταν θα είναι έτοιμη για την εμπορική της διάθεση θα μπορεί να εξασφαλίζει εύκολα αυτονομία μέχρι και 800 χιλιομέτρων. Καθώς και μια διάρκειας ζωής που θα φτάνει τις 800.000 χιλιόμετρα, πολλαπλάσια δηλαδή της μέσης ζωής ενός αυτοκινήτου.
Ακόμα όμως οι μηχανικοί της Samsung έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν προκειμένου να ολοκληρώσουν την εξέλιξη της συγκεκριμένης μπαταρίας. Οι αισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για τα τέλη της δεκαετίας, ενώ ένα άλλο πλεονέκτημά της θα είναι και το χαμηλότερο κόστος κατασκευής και πώλησης.
Πηγή
Από το tromaktiko
Του Γιάννη Σκουφή
Οι μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη ή Solid State αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο είναι κάτι σαν το ιερό δισκοπότηρο της τεχνολογίας των μπαταριών.
Κι αυτό γιατί είναι σαφώς πιο ακίνδυνες από
αυτές που χρησιμοποιούμε σήμερα (ιόντων λιθίου) που έχουν υγρό ηλεκτρολύτη, επιτρέπουν την ανάπτυξη μεγαλύτερων στοιχείων και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Αυτό σημαίνει πως μπορούν να παρέχουν την ίδια ενεργειακή χωρητικότητα, kWh δηλαδή, σε μικρότερο όγκο και βάρος, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το βάρος μειώνεται και από το ότι δεν απαιτείται υγρόψυξη, καθώς οι εκλύσεις θερμότητας, ειδικά κατά τη φόρτιση είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Μια τέτοια μπαταρία λοιπόν εξελίσσει η Samsung, η οποία όταν θα είναι έτοιμη για την εμπορική της διάθεση θα μπορεί να εξασφαλίζει εύκολα αυτονομία μέχρι και 800 χιλιομέτρων. Καθώς και μια διάρκειας ζωής που θα φτάνει τις 800.000 χιλιόμετρα, πολλαπλάσια δηλαδή της μέσης ζωής ενός αυτοκινήτου.
Ακόμα όμως οι μηχανικοί της Samsung έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν προκειμένου να ολοκληρώσουν την εξέλιξη της συγκεκριμένης μπαταρίας. Οι αισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για τα τέλη της δεκαετίας, ενώ ένα άλλο πλεονέκτημά της θα είναι και το χαμηλότερο κόστος κατασκευής και πώλησης.
Πηγή
Από το tromaktiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου