H υδρογραφική υπηρεσία της Αττάλειας της Τουρκίας, με μια παράνομη NAVTEX (0821/21) που εξέδωσε, ισχυρίζεται ότι η ελληνική NAVTEX 621/21, με την οποία δεσμεύεται περιοχή ανατολικά της Κρήτης για
έρευνες του πλοίου «Nautical Geo», το οποίο έχει μισθωθεί από την κοινοπραξία κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού EastMed, είναι παράνομη…Το θέμα των επιστημονικών ερευνών του «Nautical Geo» στην περιοχή μεταξύ Κάσσου και Κρήτης, που φαίνεται στον χάρτη με κύκλο και η άμεση αντίδραση της Τουρκίας σε βάρος την Ελλάδας αποτελούν αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του ίδιου του πρωθυπουργού.
Οι έρευνες του «Nautical Geo» αφορούν το υπέδαφος της περιοχής αυτής, προκειμένου να μελετηθεί η δυνατότητα διαδρομής του αγωγού EastMed. Η ΝΑVΤΕΧ ZCZC QA96 του σταθμού Ηρακλείου για τις έρευνες αυτές αφορά ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ μεταξύ Κρήτης και Κάσσου και ελάχιστα στη διεθνή θάλασσα.
Η περιοχή της ελληνικής ΝΑVΤΕΧ επικαλύπτει την τουρκολιβυκή ΑΟΖ/ΥΦ κατά 0,8 ν.μ., δηλαδή περίπου 960 μέτρα.
Επειδή το Τ/Λ μνημόνιο, λόγω της στάσης της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του ιδίου, ΕΧΕΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ ΣΤΟΝ ΟΗΕ, η Τουρκία έχει νομικό και νόμιμο δικαίωμα να προασπίσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα στην ΑΟΖ αυτή, το οποίο δυστυχώς παρείχε στην Τουρκία η παρούσα κυβέρνηση.
Και τούτο διότι:
Στις 23 Σεπτεμβρίου 2019, ο Ταγίπ Ερντογάν είπε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο περιθώριο της Γ.Σ. του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, «ρυθμίζω οριοθέτηση ΑΟΖ/ΥΦ με τη Λιβύη – έλα να καθίσουμε και οι τρεις να τα ρυθμίσουμε ειρηνικά».
Ο κ. Μητσοτάκης, με τη φόρα της ανάληψης της εξουσίας, δεν το αξιολόγησε, δεν πίστεψε ότι η Τουρκία και η Λιβύη θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε τέτοια ενέργεια και έγραψε τον Ερντογάν μαζί με τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στα παλιά παπούτσια του, με αποτέλεσμα στις 27 Νοεμβρίου 2019 να υπογραφεί η Τ/Λ ΑΟΖ/ΥΦ, ρίχνοντας όλα τα ελληνικά συμφέροντα στον Καιάδα. (Λίγο καιρό αργότερα, ο ΥΠΕΞ Ν. Δένδιας σε συνέντευξή του περιέγραψε με ακρίβεια όλο αυτό το περιστατικό.)
Η Τουρκία για τα 0,8 ν.μ./960 μ. αντέδρασε αστραπιαία με τη ΝAVTΕΧ 0821 του σταθμού της Αττάλειας και ουσιαστικά δηλώνει διεθνώς ότι στο τμήμα ερευνών του «Nautical Geo» που επικαλύπτει την Τ/Λ ΑΟΖ (0,8 ν.μ./960 μ.) όποιες ενέργειες πρέπει να συντονίζονται -δηλαδή, να εγκρίνονται- από το υπουργείο Ναυτιλίας και Θαλασσών της Τουρκίας.
Πέραν αυτού, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, οποιεσδήποτε ενέργειες -επιστημονικές, τεχνικές, ρίψεις καλωδίων, έλεγχος προσβασιμότητας αγωγών κ.λπ.- πρέπει, όταν αφορούν ξένη υφαλοκρηπίδα παράκτιου κράτους, να παίρνουν άδεια από το παράκτιο κράτος που ελέγχει την υφαλοκρηπίδα στη συγκεκριμένη περιοχή. Δηλαδή, η Τουρκία δεν κάνει ούτε ένα μέτρο πίσω και για 960 μ. δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα και καθιστά σαφές στην Ε.Ε. ότι ο EastMed μέσω Τ/Λ ΑΟΖ δεν πρόκειται να περάσει χωρίς έγκριση της Τουρκίας, πράγμα που θα της αποφέρει μέγιστα οικονομικά οφέλη.
«Χάθηκε» στον ΟΗΕ η ελληνοαιγυπτική ΑΟΖ
Όπως φαίνεται στον χάρτη, ανατολικά του 28ου μεσημβρινού αλώνιζε το προηγούμενο διάστημα στην ελληνική ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ το Oruc Reis.
Τώρα, με τις έρευνες του «Nautical Geo», αποδεικνύεται ότι ανατολικά της περιοχής με κύκλο Κάσσου – Κρήτης όλη η περιοχή ελέγχεται από την Τουρκία, διότι υπάρχει η Τ/Λ ΑΟΖ ανατολικά και μετά έρχεται αμέσως ο 28ος μεσημβρινός, με την Τουρκία να τα παίρνει όλα!
Από το katohika
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου