Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

Η ιστορία του υποβρυχίου από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου


Το υποβρύχιο έχει ιστορία πολύ παλιότερη από ό,τι θεωρούν οι άνθρωποι και όπως το αεροπλάνο, έτσι κι αυτό βασάνισε τη σκέψη πολλών εφευρετών κατά τους αρχαίους χρόνους.

Πράγματι, φαίνεται ότι περί τις αρχές του 7ου αιώνα κατασκευάστηκαν υποβρύχια. Αλλά η ιδέα των υποθαλάσσιων σκαφών υπήρξε ακόμη πιο παλαιά.
Ο Αριστοτέλης αναφέρει πως ο Μεγάλος Αλέξανδρος, τριακόσια και πλέον χρόνια πριν από τη γέννηση του Χριστού, έκανε χρήση του πρώτου υποθαλάσσιου σκάφους στην πολιορκία της Τύρου.
Το 1620, ένας Ολλανδός, ονόματι Cornelis Drebbel, κατέπληξε το Λονδίνο με ένα υποβρύχιο, μέσα στο οποίο επιβιβάστηκαν μερικοί επιβάτες, μεταξύ των οποίων συγκαταλεγόταν και ο Βασιλιάς Ιάκωβος ο Α’ και Στ’ της Αγγλίας και της Σκωτίας.
Μα, λίγα χρόνια νωρίτερα, ήταν γύρω στα 1530, ένας μοναχός συνέλαβε την ιδέα της ναυπήγησης ενός υποθαλάσσιου πλοίου, κατασκευασμένου από μέταλλο, ώστε να είναι αδιάβροχο και ικανό να αντέχει την πίεση του ύδατος. Σύμφωνα με τα σχέδιά του, κατασκευάστηκε πράγματι ένα υποβρύχιο, το οποίο, μέχρι ενός βαθμού, αποδείχτηκε εφαρμόσιμο.

Το 1537, ένα πολεμικό πλοίο με είκοσι κανόνια, ογδόντα ναύτες και πολλούς σάκους με χρυσάφι, ανατινάχτηκε εξαιτίας μιας εσωτερικής έκρηξης και βυθίστηκε στο λιμάνι της Διέππης.
 
Μερικά χρόνια αργότερα, ένας Γάλλος, ο Ιωάννης Μπαρί, επονομαζόμενος Πραντίν, κατασκεύασε, σύμφωνα με τις υποδείξεις του γέρου μοναχού, ένα υποβρύχιο, με το οποίο υποσχέθηκε να ανασύρει από τον βυθό του λιμανιού της Διέππης τους σάκους με τον χρυσό και το ασήμι, αλλά και μερικά τηλεβόλα από το ναυαγισμένο πλοίο.
Ο μέγας Γάλλος μαθηματικός, φυσικός, συγγραφέας και φιλόσοφος, Μπλεζ Πασκάλ, μικρό παιδί τότε, υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας των δοκιμών του Πραντίν, οι οποίες συνεχίστηκαν μέχρι το 1630, με επιτυχή αποτελέσματα.

Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΑΘΗΝΑΙ”, στις 22/06/1916
Φωτογραφία Stephen_UK από το Pixabay
Από το diadrastika

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου